Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 10/12/2024

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: Nessie - the Loch Ness monster

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i zwroty: bird, tree, dinosaur, photo,  Scotland, lake, cross the road, camera, seal, doctor – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa  WORD CLUES (94) – przygotować: tablica, marker

Nauczyciel dzieli klasę na 2 grupy. Wybiera jedno słowo i rysuje na tablicy kreski (każda kreska to 1 litera słowa) _ _ _ Nauczyciel podaje kilka podpowiedzi np. It is an animal. It is small itp. Grupa, która odgadnie jako pierwsza zdobywa punkt.

 

  1. Zabawa MEMORY (BOX) (96) – przygotować: karty obrazkowe, i wyrazowe

Gra na zapamiętywanie. W zestawach znajdują się pary kart (obrazek + słówko). Rozkładamy wybrany zestaw kart na macie lub stoliku tak aby nie było widać co na nich jest. Każde dziecko po kolei odwraca 2 karty. Jeśli trafi parę, może odwracać jeszcze raz kolejna parę. Wygrywa ten, kto zbierze jak najwięcej par. 

 

  1.  Zabawa GŁUCHY TELEFON (20) przygotować: karty obrazkowe

Na ścianę/do tablicy przyczepiamy flashcards lub word cards (można też oczywiście położyć karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza osoba z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie koleżance/koledze i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do odpowiedniej karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.

 

  1. Zabawa  MISSING CARD (22) – przygotować: karty obrazkowe, stolik

Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie odwraca się tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na pytanie What’s missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy ćwiczenie z inną kartą ale w tym samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów, to podczas ukrywania karty mieszamy pozostałe tak, że zmieniają pozycję.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

 

Opowiadanie obrazkowe – dzieci wycinają zdania pocięte na części i układają z nich pełne zdania a następnie historię:

A man saw / a monster in a lake.

George and his wife/ got scared by Nessie.

A doctor/ took a fake photo.

People tried to / photograph the monster.

Some people/ explored the lake.

There are many / other explanations.

Następnie dzieci dopasowują zdania do obrazków i tworzą historyjkę o Nessie.