Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 04/03/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 21.Valentine’s day

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: teddy bear/ chocolates/ present/ card/ perfume/ heart/ rose/ kiss/ cupid/ ring – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa TEST YOUR MEMORY II (69) – przygotować: karty obrazkowe, karty z wyrazami dla każdego ucznia, minutnik.

Układamy kilka kart na stole (4 – 8). Dzieci mają 30-40 sekund na zapamiętanie kart, możemy puścić minutnik. Po upływie tego czasu zbieramy karty a dzieci mają za zadanie ułożyć karty z napisami w tej samej kolejności. 

 

  1. Zabawa OVER AND UNDER (70) przygotować: karty obrazkowe

Dzieci siedzą w rzędzie jedno za drugim na krzesłach, nauczyciel podaje kartę mówiąc zdanie np. What would you like? a dziecko odpowiada I’d like a sandwich (jeśli to karta z kanapką) albo coś prostszego What is it? It’s a sandwich i podaje kartę nad głową do następnego ucznia pytając go, drugie dziecko odpowiada i podaje kartę dalej, aż do skończenia kart. Następnie ta sama gra, tylko dzieci podają kartę pod krzesłem.

 

  1.  Zabawa  UNDERPASS (72) – przygotować: karty obrazkowe.

Dwóch uczniów trzyma kartę w wyciągniętych do góry rękach, reszta dzieci przechodzi po kolei pod rękami powtarzając zdanie ze słowem z karty, podane przez nauczyciela albo wymyślone przez dzieci np. I like tomatoes. Po przejściu pod rękami dziecko przyciska dzwonek (jeśli nie mamy dzwonka to może przybić piątkę nauczycielowi) i wraca na koniec kolejki. Po całej kolejce, zamieniamy dwoje uczniów, którzy trzymali karty i powtarzamy wszystko z inną kartą, innym słowem i zdaniem.

 

  1. Zabawa QUEUE (73) przygotować: karty obrazkowe.

Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kolejkę. Nauczyciel wybiera jedną kartę, którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy tematyce FOOD: What can we eat? a uczeń uderza rączką w kartę i odpowiada całym zdaniem We can eat a hamburger a następnie wraca na koniec kolejki. Możemy zmienić dynamikę zachęcając dzieci do biegania. Kończymy mówiąc Thank you.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR – opcjonalnie jeśli jest czas

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami. 

  

Ćwiczymy dowolna gramatykę poznaną do tej pory używając słówek i wyrażeń z tej lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci układają swoje pasujące zestawy, przykłady:

  • I’ve got a teddy bear.
  • You don’t like chocolates.
  • They haven’t got a present.
  • This. is a card