Data lekcji: 11/02/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: Revision 4
Revision 4
winter weather
winter sports
Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe, karty obrazkowe, karty z
przedmiotami do kupienia, karty z liczbami lub robimy pieniądze z papieru
Piosenki do lekcji:
● Learn Weather Vocabulary | Fun Kids English
● Winter clothing – Vocabulary in English for kids
● Let's Make a Snowman | Winter Song for Kids | Fun Kids English
● I Like Winter | Season Song for Kids | Making a Snowman and Skating on the Ice! |
Juny&Tony
Nasze nagrania:
●
NMTodI6u5&index=26
● https://www.youtube.com/watch?v=bx3-
SfMxjtM&list=PLXefJvF8Oza7AYOrAeDwON8_NMTodI6u5&index=13
Sensory Project:“My Story Hero”
Czas: 90 minut
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
1. MAGIC MAT (20 minut – zabawy) – zakres materiału z 2 ostatnich lekcji
(1) Zabawa TRUE/FALSE LINE (49) przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci ustawiają się na wprost niego w rzędzie jedno za
drugim. Nauczyciel pokazuje kartę i mówi słowo lub zdanie, jeśli się zgadza z
obrazkiem, dzieci chórem powtarzają i przesuwają się w lewo (nauczyciela), jeśli się nie
zgadza, mówią NO i przesuwają się w prawo. Możemy ćwiczyć w ten sposób przyimki,
układając realne przedmioty np. na stole, pod stołem itp.
(2) Zabawa SHOPPING (43) przygotować: karty z przedmiotami do kupienia, karty z
liczbami lub coś co zastąpi pieniądze lub robimy pieniądze z papieru
Dla najmłodszych, wybieramy sprzedawcę, który rozkłada karty z “towarami” obok
siebie, na każdej karcie jest karta z ceną. Dzieci ustawiają się w kolejkę, dostają
“pieniądze” w takiej samej ilości, podchodzą i mówią:A T-shirt, please/ It's 4/ Here you
are/ Thank you. Starsze dzieci mogą budować całe wypowiedzi: What would you like?/
I’d like …? itd.
(3) Zabawa SINGING SNAKE (59) przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kółko i chodzą w kole. Nauczyciel stoi na
zewnątrz koła, wybiera jedną kartę, którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy
tematyce FOOD: What can we eat? a uczniowie uderzają kolejno ręką w kartę i
odpowiadają chórem całym zdaniem We can eat a hamburger, skandując. Możemy
przyspieszyć. Gdy wszystkie dzieci przejdą, zmieniamy kartę. Możemy wybierać dzieci,
które zastąpią nauczyciela, podając im kartę i pytanie do niej. Kończymy mówiąc Thank
you.
(4) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
2. WORKBOOK (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
3. SENSORY PROJECT (40 minut) : “My Story Hero”