Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 20/05/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 31. Travelling

Treść lekcji:
  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: bike/ motorbike/ car/ van/ bus/ truck/ train/ wheels/ helmet/ plane/ helicopter/ hot air balloon/ rocket/ boat/ ship/ motorboat/canoe/ sailboat/ jetski/ submarine/ cruiser – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa CAN I SIT DOWN? (24) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka (tyle ile dzieci) w szeregu

Lektor stoi tyłem do dzieci, trzyma w górze plik kart obrazkami do dzieci (sam ich nie widzi), dzieci stoją przy krzesełkach. Lektor zadaje pytanie i pokazuje kartę, np. przy kartach rodziny pyta “Is it ….?” a dzieci odpowiadają. Jeśli karta nie zgadza się z pytaniem, dzieci mówią “No, it isn’t” a lektor pokazuje kolejną kartę, jeśli się zgadza to mówią “yes, it is” i zanim lektor się odwróci,, muszą usiąść na krzesełkach. Jeśli ktoś nie zdąży, zamienia się miejscami z nauczycielem. 

 

  1. Zabawa ROLLING CHAIR (26) przygotować: krzesło obrotowe, karty obrazkowe.

Dookoła krzesła układamy karty (dobre na powtórkę), na krześle siada uczeń, pytamy: Are you ready?, uczeń odpowiada: Yes, I am. Kręcimy krzesłem, tam, jak się zatrzyma, uczeń nazywa kartę, która jest przed nim. 

 

  1. Zabawa JUMP IF IT IS YOU (27) – przygotować: karty obrazkowe

Uczniowie kolejno losują karty i układają przed sobą. lektor wywołuje dzieci przez użycie nazwy z obrazka np. crocodile w zdaniu, a dziecko z tym obrazkiem podskakuje i powtarza zdanie wcześniej umówione z tym słowem np. “I like crocodiles”. Lektor może wywołać dwa albo kilka razy pod rząd to samo dziecko dla zabawy.

 

  1.  Zabawa TIME BOMB (29) – przygotować: karty obrazkowe

Dzieci siedzą w kółeczku, na środku jest kupka z obrazkami. Nastawiamy timer np. Na 2  minuty. Każdy po kolei bierze po 1 obrazku i mówi co na nim jest. Kiedy zadzwoni alarm  dziecko które zostało z kartę musi powiedzieć zdanie ze słowem z obrazka.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

 

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami. 

  

Ćwiczymy present continuous – zdania przeczące oraz wyrażenie GO BY …i inne struktury wykorzystując nowo poznane słówka z bieżącej lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci układają swoje pasujące zestawy, przykłady:

  • I can go by bike.
  • He isn’t going by plane.
  • I never go by motorbike.
  • We aren’t going by train.

 

Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp (5 min)