Data lekcji: 13/05/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 30. Summer
It’s sunny, cloudy, rainy, stormy, windy, hot,
suitcase/ T-shirt/ shorts/ bathing suit/ flip-flops/ skirt/ dress/ shirt/ underwear/ socks/ sunglasses/
Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe, karty obrazkowe, gramatyczne wycinanki, małe (zestaw dla każdego ucznia), stolik, kubeczki.
Piosenki do lekcji:
- The weather for kids | Learn vocabulary in English | New vocabulary for kids
- Summer clothes – Vocabulary in English for kids
Czas: 90 minut
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: It’s sunny, cloudy, rainy, stormy, windy, hot,
suitcase/ T-shirt/ shorts/ bathing suit/ flip-flops/ skirt/ dress/ shirt/ underwear/ socks/ sunglasses/ – używając kart obrazkowych.
- Zabawa GŁUCHY TELEFON (20) przygotować: karty obrazkowe
Na ścianę/do tablicy przyczepiamy flashcards lub word cards (można też oczywiście położyć karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza osoba z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie koleżance/koledze i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do odpowiedniej karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.
- Zabawa MOVE. MOVE, MOVE (21) – przygotować: karty obrazkowe, kubeczki (kilka)
Dzieci siedzą w szeregu, naprzeciwko układamy w szeregu karty. Zależnie od tematyki, zadajemy pytania np. Can you play an instrument? Uczeń na środku bierze kubeczki i stawiając je na odpowiedniej karcie mówi całe zdanie I can … Dzieci siedzące mogą się przesuwać na krzesełkach w prawo i osoba najbliżej prawej strony wychodzi na środek
- Zabawa MISSING CARD (22) – przygotować: karty obrazkowe, stolik
Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie odwraca się tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na pytanie What’s missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy ćwiczenie z inną kartą ale w tym samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów, to podczas ukrywania karty mieszamy pozostałe tak, że zmieniają pozycję.
- Zabawa PUT THE CARDS IN ORDER (23) przygotować: duże karty, małe (zestaw dla każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowa (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a uczniowie układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel odwraca karty na tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik może podejść i sprawdzić. Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem i dyktować kolejność.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.
Odmieniamy Present continuous tense – pytania – Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają pasujące zdania, przykłady:
- Is he wearing a T-shirt?
- Is she wearing shorts?
- Are they wearing sunglasses?
- Is she wearing a bathing suit?