Data lekcji: 15/04/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 27. Sweets - unhealthy food
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: brownie/ cake/ chocolate/ cookie/ donut/ ice-cream/ lollipop/ muffin/ pie/ pudding/ chips/ fries/ pizza/ soda/ hot dog/ hamburger – używając kart obrazkowych.
- Zabawa ŁAPKI (4) przygotować: karty obrazkowe, łapki
Nauczyciel rozkłada karty na macie. Każdy uczeń ma swoją łapkę i musi klepnąć obrazek, który powie nauczyciel lub inny uczeń – można zrobić tą zabawę w parach.
- Zabawa BOX QUESTION QUIZ (6) przygotować: karty obrazkowe, pudełko.
Ułożyć karty w pudełku, jeden uczeń wychodzi na środek i losuje kartę tak, aby reszta klasy nie widziała obrazka. Następnie dzieci zadają pytania dotyczące obrazka np. Is it red? Is it small? Uczeń odpowiada. Pytania są zadawane do momentu, kiedy ktoś z grupy zgadnie, co jest na obrazku.
- Zabawa HAVE A RACE (8) przygotować: karty obrazkowe (może być kilka tematów), magnesy
Przyczepiamy karty obrazkowe (kilka) na tablicę w pewnej odległości. Mówimy nazwę karty a uczniowie podchodzą aby jej dotknąć, mogą postawić krok jak powiedzą zdanie z danym słowem. Pierwszy uczeń, który dotknie karty, zabiera ją. Uczeń, który zbierze najwięcej kart wygrywa i może dostać małą nagrodę, można zrobić tą zabawę w parach.
- Zabawa TRAF I ZGADNIJ (9) – przygotować: karty obrazkowe, piłki miękkie
Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Miękką piłką, dzieci rzucają i nazywają obrazki, w które trafią.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.