Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 08/04/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 26. Fruit & vegetables Healthy food

Treść lekcji:

melon/ kiwi/ peach/ pear/ grapes/ watermelon/ cherry/ pineapple

spinach/ eggplant/ green bean/ cauliflower/ broccoli/ cabbages/ pepper/ lettuce

 

Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe,  karty obrazkowe,  gramatyczne wycinanki, karty obrazkowe i wyrazowe – małe, piłka, marker, tablica.

Piosenki do lekcji:

Nasze rymowanki:

Czas: 90 minut

 

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: „melon/ kiwi/ peach/ pear/ grapes/ watermelon/ cherry/ pineapple/ spinach/ eggplant/ green beans/ pepper/ lettuce/ cauliflower/ broccoli/ cabbage  – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa  WORD CLUES (94) – przygotować: tablica, marker

Nauczyciel dzieli klasę na 2 grupy. Wybiera jedno słowo i rysuje na tablicy kreski (każda kreska to 1 litera słowa) _ _ _ Nauczyciel podaje kilka podpowiedzi np. It is an animal. It is small itp. Grupa, która odgadnie jako pierwsza zdobywa punkt.

 

  1. Zabawa ZABAWA Z PIŁKĄ (92)  – przygotować: karty obrazkowe, piłka

Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel bierze miękką piłeczkę i mówi np. I HAVEN’T GOT BLUE HAIR. Następnie rzuca piłkę do ucznia, którego zadaniem jest powiedzieć o sobie zdanie zaczynające się od I haven’t got… Kontynuuje grę tak długo, aż każde dziecko będzie miało szansę wypowiedzieć się.

 

  1.  Zabawa MEMORY (96) – przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe – małe

Gra na zapamiętywanie. W zestawach znajdują się pary kart (obrazek + słówko). Rozkładamy wybrany zestaw kart na macie lub stoliku tak aby nie było widać co na nich jest. Każde dziecko po kolei odwraca 2 karty. Jeśli trafi parę, może odwracać jeszcze raz kolejna parę. Wygrywa ten, kto zbierze jak najwięcej par. 

 

  1. Zabawa  CLOSE YOUR EYES (3) – przygotować: karty obrazkowe
  1. Dzieci siedzą na macie. Nauczyciel rozkłada karty z nowym słownictwem i mówi ” Close your eyes” i zabiera 1 kartę. Następnie wydaje polecenie ” open your eyes” i dzieci muszą odgadnąć co zniknęło. 
  2. Nauczyciel rozwiesza na tablicy karty. Jedno dziecko stoi przy tablicy i prosi resztę aby zamknęła oczy. Następnie zabiera jedna kartę, a pozostali muszą odgadnąć co zostało zabrane z tablicy.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.   

 

This/ that/ these/ those – Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają  pasujące zdania, przykłady:

  • This is a melon.
  • That is a pear.
  • These are grapes.
  • Those are green beans. 

 

Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp ( 5 min)