Data lekcji: 08/04/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 26. Fruit & vegetables Healthy food
melon/ kiwi/ peach/ pear/ grapes/ watermelon/ cherry/ pineapple
spinach/ eggplant/ green bean/ cauliflower/ broccoli/ cabbages/ pepper/ lettuce
Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe, karty obrazkowe, gramatyczne wycinanki, karty obrazkowe i wyrazowe – małe, piłka, marker, tablica.
Piosenki do lekcji:
Nasze rymowanki:
- https://www.youtube.com/watch?v=K1uE85-twBc&list=PLXefJvF8Oza7AYOrAeDwON8_NMTodI6u5&index=3
- https://www.youtube.com/watch?v=6noKewKN_eE&list=PLXefJvF8Oza7AYOrAeDwON8_NMTodI6u5&index=28
Czas: 90 minut
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: „melon/ kiwi/ peach/ pear/ grapes/ watermelon/ cherry/ pineapple/ spinach/ eggplant/ green beans/ pepper/ lettuce/ cauliflower/ broccoli/ cabbage – używając kart obrazkowych.
- Zabawa WORD CLUES (94) – przygotować: tablica, marker
Nauczyciel dzieli klasę na 2 grupy. Wybiera jedno słowo i rysuje na tablicy kreski (każda kreska to 1 litera słowa) _ _ _ Nauczyciel podaje kilka podpowiedzi np. It is an animal. It is small itp. Grupa, która odgadnie jako pierwsza zdobywa punkt.
- Zabawa ZABAWA Z PIŁKĄ (92) – przygotować: karty obrazkowe, piłka
Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel bierze miękką piłeczkę i mówi np. I HAVEN’T GOT BLUE HAIR. Następnie rzuca piłkę do ucznia, którego zadaniem jest powiedzieć o sobie zdanie zaczynające się od I haven’t got… Kontynuuje grę tak długo, aż każde dziecko będzie miało szansę wypowiedzieć się.
- Zabawa MEMORY (96) – przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe – małe
Gra na zapamiętywanie. W zestawach znajdują się pary kart (obrazek + słówko). Rozkładamy wybrany zestaw kart na macie lub stoliku tak aby nie było widać co na nich jest. Każde dziecko po kolei odwraca 2 karty. Jeśli trafi parę, może odwracać jeszcze raz kolejna parę. Wygrywa ten, kto zbierze jak najwięcej par.
- Zabawa CLOSE YOUR EYES (3) – przygotować: karty obrazkowe
- Dzieci siedzą na macie. Nauczyciel rozkłada karty z nowym słownictwem i mówi ” Close your eyes” i zabiera 1 kartę. Następnie wydaje polecenie ” open your eyes” i dzieci muszą odgadnąć co zniknęło.
- Nauczyciel rozwiesza na tablicy karty. Jedno dziecko stoi przy tablicy i prosi resztę aby zamknęła oczy. Następnie zabiera jedna kartę, a pozostali muszą odgadnąć co zostało zabrane z tablicy.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.
This/ that/ these/ those – Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają pasujące zdania, przykłady:
- This is a melon.
- That is a pear.
- These are grapes.
- Those are green beans.
Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp ( 5 min)