Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 18/03/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 23. Jungle animals

Treść lekcji:

lion/ elephant/ giraffe/ monkey/ crocodile/ gorilla/ zebra/ tiger/ rhino/ bear/ wolf/ 

roar/ run/ jump/ run/ swim/ hunt/ fish

 

Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe,  karty obrazkowe – 2 zestawy,  gramatyczne wycinanki, krzesło obrotowe, tunel, 

Piosenki do lekcji:

Nasze rymowanki:

  • https://www.youtube.com/watch?v=8tyN_L_ooY0&list=PLXefJvF8Oza7AYOrAeDwON8_NMTodI6u5&index=29

Czas: 90 minut

 

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: lion/ elephant/ giraffe/ monkey/ crocodile/ gorilla/ zebra/ tiger/ rhino/ bear/ wolf/ roar/ run/ jump/ run/ swim/ hunt/ fish – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa ROLL AND HIT (78) – przygotować: karty obrazkowe, krzesło obrotowe

Jedno dziecko siedzi w środku, na krześle, pozostałe i lektor stoją w kółku dookoła trzymając w ręce kartę. Dziecko na krześle obraca się dotykając każdej karty i podając jej nazwę. Po nazwaniu wszystkich, zamienia się z kolejnym dzieckiem. Grę można łatwo wytłumaczyć siadając na krześle i demonstrując na początku

 

  1. Zabawa FLASHCARDS TRAIN (79) – przygotować: karty obrazkowe.

Pokazujemy kartę i zadajemy pytanie np. “What do you see?” a uczeń odpowiada całym zdaniem, bierze kartę i układa w drugim końcu sali, kolejny uczeń kładzie kolejną kartę obok. Na końcu każdy uczeń powtarza całą listę kart: “I see …”. Możemy przestawić kolejność kart dla każdego ucznia inną a także użyć innego pytania i odpowiedzi.

 

  1. Zabawa TUNNEL ORDERS (80) – przygotować tunel i 2 zestawy kart obrazkowych.

Jako kurtyna: ktoś się chowa razem z kartami, podnosimy tunel na nim, wybiera kartę, która chce mieć przyniesioną,  Opuszczamy tunel, dzieci na komendę osoby w tunelu przynoszą karty rozłożone po sali (bring …) albo stają na karcie (go to …) lub też jej dotykają ( touch …).

 

  1.  Zabawa VERBS GAME (82)  –  przygotować: karty z czynnościami

Nauczyciel rozkłada po podłodze karty z różnymi czynnościami. Uczniowie stoją w grupie. Jeden uczeń pokazuje jakąś czynność. Reszta grupy musi odnaleźć odpowiednią kartę i stanąć obok niej.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.