Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 17/06/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 35. Sports

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: tennis/ swimming/ basketball/ soccer/ cycling/ athletics/ rowing/ rugby/ skiing/ racket/ ball/ pool/ oar/ skis/ googles/ diving tank/ stadium/ court/ pitch– używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa WHAT DO YOU WANT? (57) – przygotować: karty obrazkowe

Dzieci dzielimy na dwie grupy, ustawiamy ich w dwóch szeregach naprzeciwko siebie. Jedna grupa losuje karty, dzieci bez kart podchodzą, wtedy w parach dzieci z kartami pytają : “What do you want?” a te bez kart odpowiadają patrząc na obrazek dziecka z pary np “I want .”. Możemy też ćwiczyć wyrażenie “What would you like?”

 

  1. Zabawa TUNNEL TIDY UP (58) – przygotować tunel i karty obrazkowe.

Przed tunelem porozrzucane flashcards, a za tunelem kosz na „śmieci” (pudełko, skarpeta) – dziecko zbiera dowolną kartę, mówi co na niej jest, przechodzi z nią przez tunel i wrzuca do kosza. Inna opcja to podniesienie karty wybranej przez nauczyciela powtórzenie wyrazu, przejście przez tunel i wrzucenie do kosza.

 

  1. Zabawa SINGING SNAKE (59) przygotować: karty obrazkowe.

Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kółko i chodzą w kole. Nauczyciel stoi na zewnątrz koła, wybiera jedną kartę, którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy tematyce SPORTS: What can we play? a uczniowie uderzają kolejno rączką w kartę i odpowiadają chórem całym zdaniem We can play football, skandując. Możemy przyspieszyć. Gdy wszystkie dzieci przejdą, zmieniamy kartę. Dzieci mogą zastąpi nauczyciela, podając im kartę i pytanie do niej. Kończymy mówiąc Thank you.

 

  1.  Zabawa EASY PAIRWORK (60) przygotować: karty z obrazkami, słomki-różdżki

Dzielimy dzieci na pary. Rozkładamy obrazki na podłodze. Jedno dziecko jest nauczycielem, drugie uczniem. Nauczyciel pokazuje różdżką magiczną (słomka + wycięty obrazek) obrazek. Uczeń mówi po angielsku co jest na obrazku.

Nauczyciel: „What’s this?” Uczeń: ”It’s FOOTBALL”

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

 

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami. 

  

Ćwiczymy dowolne poznane struktury gramatyczne wykorzystując słowa i zwroty z lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają  pasujące zdania, przykłady:

  • This is tennis.
  • I like swimming.
  • My mum plays basketball.
  • We never play soccer.

 

Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp (5 min)