Data lekcji: 10/06/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 34. City
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: library/ school/ shop/ museum/ hotel/ cafe/ hospital/ bank/ park/ station/ zoo/ pharmacy/ supermarket/ sports stadium/ restaurant/ theatre/ car park/ bookshop/ police station/ airport– używając kart obrazkowych.
- Zabawa TUNNEL WELL (55) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Studnia, w której znikają karty – dzieci wybierają sobie karty ze stosu i mówiąc, co to jest wrzucają je do studni.
- Zabawa WHERE IS/WHERE ARE II (42) – przygotować: karty obrazkowe małe, po kilka sztuk z jednym obrazkiem.
Karty ułożone są na środku rzędami takie same, dzieci kolejno biorą jeden obrazek i układają w jakimś miejscu sali np. obok krzesła, na krześle, pod krzesłem, grupa pyta Where is …? a uczeń odpowiada zależnie gdzie położył kartę.
- Zabawa WHAT DO YOU NEED? (44) – przygotować: karty obrazkowe, opaska
Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń zakrywa oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I need …” i wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej. Uczeń, który zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.
- Zabawa KUPKA LOTERYJKA (53) przygotować: karty obrazkowe
Trzeba zdobyć jak najwięcej kart.. Uczniowie biorą z kupki fiszkę i układają proste zdania albo tylko odgadują wyraz. Jeśli poprawnie, zachowują kartę. Kto ma najwięcej wygrywa. Można losować dwie karty i robić zdania.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.
Ćwiczymy dowolne poznane struktury gramatyczne wykorzystując słowa i zwroty z lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają pasujące zdania, przykłady:
- Where can you find a book?
- Where can you drink coffee?
- Where is a library?
- I go to school.
Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp ( 5 min)