Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 10/06/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 34. City

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: library/ school/ shop/ museum/ hotel/ cafe/ hospital/ bank/ park/ station/ zoo/ pharmacy/ supermarket/ sports stadium/ restaurant/ theatre/ car park/ bookshop/ police station/ airport– używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa TUNNEL WELL (55) – przygotować tunel i karty obrazkowe.

Studnia, w której znikają karty – dzieci wybierają sobie karty ze stosu i mówiąc, co to jest wrzucają je do studni.

 

  1. Zabawa WHERE IS/WHERE ARE II (42) – przygotować: karty obrazkowe małe, po kilka sztuk z jednym obrazkiem.

Karty ułożone są na środku rzędami takie same, dzieci kolejno biorą jeden obrazek i układają w jakimś miejscu sali np. obok krzesła, na krześle, pod krzesłem, grupa pyta Where is …? a uczeń odpowiada zależnie gdzie położył kartę.

 

  1.  Zabawa WHAT DO YOU NEED? (44) – przygotować: karty obrazkowe, opaska

Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń zakrywa oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I need …” i wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej. Uczeń, który zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.

 

  1. Zabawa  KUPKA LOTERYJKA (53) przygotować: karty obrazkowe

Trzeba zdobyć jak najwięcej kart.. Uczniowie biorą z kupki fiszkę i  układają proste zdania albo tylko odgadują wyraz. Jeśli poprawnie, zachowują kartę. Kto ma najwięcej wygrywa. Można losować dwie karty i robić zdania.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.   

 

Ćwiczymy dowolne poznane struktury gramatyczne wykorzystując słowa i zwroty z lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają  pasujące zdania, przykłady:

  • Where can you find a book?
  • Where can you drink coffee?
  • Where is a library?
  • I go to school.

 

Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp ( 5 min)