Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 27/05/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 32. Beach holidays

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: sea/ sand/ waves/ the sun/ suncream/ towel/ sandcastle/ bucket/ shovel/ swimsuit/ shell/ beach ball/ beach chair// lifeguard/ beach umbrella/ crab/ surfboard – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa BOTTLE DROP (30) przygotować: karty obrazkowe, butelkę z niewielką ilością wody.

Dzieci siedzą w kręgu razem z nauczycielem. Na środku kładziemy stosik z kartami. Nauczyciel bierze kartę w jedną rękę i pokazuje uczniom, pytając: What is it? i odpowiada It’s a …, i  upuszcza butelkę na ziemię. Następnie podaje butelkę uczniowi i pokazuje kolejna karte pytając: What is it? Uczeń odpowiada, jeśli poprawnie, dzieci krzyczą Yes albo Correct i może upuścić butelkę, po czym podaje ją do kolejnego ucznia.

 

  1. Zabawa TUNNEL START (31) – przygotować tunel i karty obrazkowe.

Odpowiadanie na pytania odnośnie kart przed wejściem, jeśli odpowie poprawnie, wchodzi.

 

  1. Zabawa ASK ME A QUESTION (32) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka

Dzieci siedzą w dwóch szeregach na wprost siebie na krzesełkach, mogą siedzieć na podłodze w parach naprzeciw.. Jedna grupa trzyma karty w rękach, druga zadaje pytania. Dzieci kolejno pytają swoją parę np. What is it? a drugi uczeń odpowiada zgodnie z tym co na w rękach. Następnie dzieci chowają obrazki za siebie i z kolei grupa druga pyta a pierwsza odpowiada.

Można  utrudnić pytając Where is …? a uczeń, który pamięta, odpowiada i pokazuje kto ma ten obrazek.

 

  1.  Zabawa GRAB A CHAIR (35) przygotować: krzesła/pufy/poduszki

Dzieci ustawiają krzesła/pufy/ poduszki w kole (o jedno mniej niż uczniów). Chodzą dookoła, a nauczyciel wymienia wyrazy z  określonej kategorii np. kolory, ubrania itp. Jak tylko usłyszą wyraz, który nie pasuje, siadają na krzesłach. Osoba, dla której zabraknie – odpada.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

 

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami. 

  

Ćwiczymy dowolne poznane dotychczas struktury gramatyczne wykorzystując słowa i zwroty z tej lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci układają swoje pasujące zestawy, przykłady:

  • I can see the sea.
  • I like sand.
  • Waves are big.
  • A lifeguard can run.

 

Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp (5 min)