Data lekcji: 27/05/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 32. Beach holidays
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: sea/ sand/ waves/ the sun/ suncream/ towel/ sandcastle/ bucket/ shovel/ swimsuit/ shell/ beach ball/ beach chair// lifeguard/ beach umbrella/ crab/ surfboard – używając kart obrazkowych.
- Zabawa BOTTLE DROP (30) przygotować: karty obrazkowe, butelkę z niewielką ilością wody.
Dzieci siedzą w kręgu razem z nauczycielem. Na środku kładziemy stosik z kartami. Nauczyciel bierze kartę w jedną rękę i pokazuje uczniom, pytając: What is it? i odpowiada It’s a …, i upuszcza butelkę na ziemię. Następnie podaje butelkę uczniowi i pokazuje kolejna karte pytając: What is it? Uczeń odpowiada, jeśli poprawnie, dzieci krzyczą Yes albo Correct i może upuścić butelkę, po czym podaje ją do kolejnego ucznia.
- Zabawa TUNNEL START (31) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Odpowiadanie na pytania odnośnie kart przed wejściem, jeśli odpowie poprawnie, wchodzi.
- Zabawa ASK ME A QUESTION (32) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka
Dzieci siedzą w dwóch szeregach na wprost siebie na krzesełkach, mogą siedzieć na podłodze w parach naprzeciw.. Jedna grupa trzyma karty w rękach, druga zadaje pytania. Dzieci kolejno pytają swoją parę np. What is it? a drugi uczeń odpowiada zgodnie z tym co na w rękach. Następnie dzieci chowają obrazki za siebie i z kolei grupa druga pyta a pierwsza odpowiada.
Można utrudnić pytając Where is …? a uczeń, który pamięta, odpowiada i pokazuje kto ma ten obrazek.
- Zabawa GRAB A CHAIR (35) przygotować: krzesła/pufy/poduszki
Dzieci ustawiają krzesła/pufy/ poduszki w kole (o jedno mniej niż uczniów). Chodzą dookoła, a nauczyciel wymienia wyrazy z określonej kategorii np. kolory, ubrania itp. Jak tylko usłyszą wyraz, który nie pasuje, siadają na krzesłach. Osoba, dla której zabraknie – odpada.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.
Ćwiczymy dowolne poznane dotychczas struktury gramatyczne wykorzystując słowa i zwroty z tej lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci układają swoje pasujące zestawy, przykłady:
- I can see the sea.
- I like sand.
- Waves are big.
- A lifeguard can run.
Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp (5 min)