Data lekcji: 04/11/2024
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: My family
mum/ dad/ sister/ brother/ grandma/ grandpa/ aunt/ uncle
tall/ short/ young/ old/ slim/ plump
Piosenki do lekcji:
● Sesame Street: Family Song
(2)Zabawa TRAF I ZGADNIJ (9) – przygotować: karty obrazkowe, piłki miękkie
Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Miękką piłką, dzieci rzucają i
nazywają obrazki, w które trafią.
(3) Zabawa VOC PONG (89) – przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel rozstawia kolorowe kubeczki na stolikach (3-2-1). Dzieci ustawiają się w
kolejce i każdy po kolei rzuca piłeczką tak aby wpadła lub dotknęła któryś z kubeczków.
Jeżeli uczeń trafi lub dotknie kubeczka piłką to ma szanse na zdobycie punktu przez
wylosowanie karty obrazkowej i nazwanie tego co na niej będzie. Jeżeli jednak uczeń
nie wrzuci piłeczki lub nie dotknie nia kubeczka to traci szanse na punkt i idzie na koniec
kolejki.
(4) Zabawa KTO PIERWSZY (91) – przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel wybiera 2 osoby, które stają do siebie plecami. Każdej daje po 1 karcie
obrazkowej. Następnie odlicza 3 kroki. Na hasło dzieci odwracają się do siebie –
zadaniem jest nazwać to co kolega ma na obrazku jak najszybciej. Kto zrobi to pierwszy
– zdobywa punkt. Następnie nauczyciel wybiera kolejna parę. Czynność się powtarza,
aż każdy z każdym zmierzy się w parze.
(5) Zabawa MEMORY (96)- przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe małe
Gra na zapamiętywanie. W zestawach znajdują się pary kart (obrazek + słówko).
Rozkładamy wybrany zestaw kart na macie lub stoliku tak aby nie było widać co na nich
jest. Każde dziecko po kolei odwraca 2 karty. Jeśli trafi parę, może odwracać jeszcze
raz kolejna parę. Wygrywa ten, kto zbierze jak najwięcej par.
(6) Zabawa GLOBAL READING (5)
CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań
zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.
Odmiana “to be” negative – Lektor na swoich wycinankach układa zdania i pytania..
Dzieci dostają swoje zestawy z i układają pasujące zdania, przykłady:
● It isn’t an aunt, It is an uncle.