Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 20/01/2025

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: Elizabeth I

Treść lekcji:

dead, Spain, victory, king, queen, treasure, army, Scotland, England, heart, stomach,
ship

Presentation – przygotować: karty obrazkowe
W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i
zwroty: dead, Spain, victory, king, queen, treasure, army, Scotland, England, heart,
stomach, ship – używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa TUNNEL START (31) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Odpowiadanie na pytania odnośnie kart przed wejściem, jeśli odpowie poprawnie,
wchodzi
(3) Zabawa ASK ME A QUESTION (32) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka
Dzieci siedzą w dwóch szeregach na wprost siebie na krzesełkach, mogą siedzieć na
podłodze w parach naprzeciw.. Jedna grupa trzyma karty w rękach, druga zadaje
pytania. Dzieci kolejno pytają swoją parę np. What is it? a drugi uczeń odpowiada
zgodnie z tym co na w rękach. Następnie dzieci chowają obrazki za siebie i z kolei
grupa druga pyta a pierwsza odpowiada.
Można utrudnić pytając Where is …? a uczeń, który pamięta, odpowiada i pokazuje kto
ma ten obrazek.
(4) Zabawa INTRO PASS THE CARD (39) – przygotować karty – tyle ilu uczniów
Siadamy w kółku, wybieramy kartę i mówimy wyraz jednocześnie przesuwając kartę do
następnego dziecka, pilnując wymowy i klaskając za każdym razem gdy uczeń
powtórzy. Stopniowo dodajemy karty, tak że jednocześnie więcej niż jedna jest w obiegu
aż wszystkie dzieci mają swoja kartę. Wtedy każdy podnosi swoja i skandujemy zdanie
np. I’ve got a … i każdy wstawia wyraz ze swojej karty.
(5) Zabawa WHAT DO YOU NEED? (44) – przygotować: karty obrazkowe, opaska
Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń
zakrywa oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I
need …” i wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej.
Uczeń, który zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.
(6) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
2. WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka.
3. CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Opowiadanie obrazkowe – dzieci wycinają zdania pocięte na części i układają z nich
pełne zdania a następnie historię:
Elizabeth's father, King Henry VIII,/ had 6 wives.
Elizabeth was / very clever but bossy.
She had / a difficult childhood.
She was in prison / for 2 months.
Elizabeth became / a Queen of England.
She sent / many explorers in ships.
Spain attacked England / but they lost.
Elizabeth sent to prison /her cousin, Mary – Queen of Scotland.
Następnie dzieci dopasowują zdania do obrazków i tworzą historyjkę o Robinie.