Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 13/01/2025

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: Robin Hood from Sherwood

Treść lekcji:

money, forest, sheriff, rob, deer, archer, criminal, rich, tall, king, poor, feather

Presentation – przygotować: karty obrazkowe
W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i
zwroty: money, forest, sheriff, rob, deer, archer, criminal, rich, tall, king, poor, feather –
używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa PUT THE CARDS IN ORDER (23) przygotować: duże karty, małe (zestaw dla
każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowa (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a
uczniowie układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel
odwraca karty na tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik
może podejść i sprawdzić. Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem
i dyktować kolejność.
(3) Zabawa CAN I SIT DOWN? (24) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka (tyle ile
dzieci) w szeregu
Lektor stoi tyłem do dzieci, trzyma w górze plik kart obrazkami do dzieci (sam ich nie
widzi), dzieci stoją przy krzesełkach. Lektor zadaje pytanie i pokazuje kartę, np. przy
kartach rodziny pyta “Is it ….?” a dzieci odpowiadają. Jeśli karta nie zgadza się z
pytaniem, dzieci mówią “No, it isn’t” a lektor pokazuje kolejną kartę, jeśli się zgadza to
mówią “yes, it is” i zanim lektor się odwróci,, muszą usiąść na krzesełkach. Jeśli ktoś nie
zdąży, zamienia się miejscami z nauczycielem.
(4) Zabawa JUMP IF IT IS YOU (27) – przygotować: karty obrazkowe
Uczniowie kolejno losują karty i układają przed sobą. lektor wywołuje dzieci przez użycie
nazwy z obrazka np. crocodile w zdaniu, a dziecko z tym obrazkiem podskakuje i
powtarza zdanie wcześniej umówione z tym słowem np. “I like crocodiles”. Lektor może
wywołać dwa albo kilka razy pod rząd to samo dziecko dla zabawy.
(5) Zabawa BOTTLE DROP (30) przygotować: karty obrazkowe, butelkę z niewielką ilością
wody.
Dzieci siedzą w kręgu razem z nauczycielem. Na środku kładziemy stosik z kartami.
Nauczyciel bierze kartę w jedną rękę i pokazuje uczniom, pytając: What is it? i odpowiada
It’s a …, i upuszcza butelkę na ziemię. Następnie podaje butelkę uczniowi i pokazuje
kolejna karte pytając: What is it? Uczeń odpowiada, jeśli poprawnie, dzieci krzyczą Yes
albo Correct i może upuścić butelkę, po czym podaje ją do kolejnego ucznia.