Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 16/12/2024

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: Christmas

Treść lekcji:

Christmas, snowman, wreath, reindeer, sled, stocking, christmas tree, present, bell, candy cane, candle, ornament, Santa Claus

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: Christmas, snowman, wreath, reindeer, sled, stocking, christmas tree, present, bell, candy cane, candle, ornament, Santa Claus – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa CHANGING CORNERS (45) przygotować: karty z obrazkami 2 zestawy

Uczniowie dostają karty, po kilka różnych, ustawiają się we wszystkich kątach sali. Nauczyciel stoi na środku sali i wybiera jedną kartę ze swojego zestawu i woła wyraz a dzieci, które ją mają muszą sie zamienić miejscami..

 

  1. Zabawa ZGADYWANKA IS IT…? (46) przygotować: małe karty z obrazkami, opaski z papieru Demonstracja: Nauczyciel siedzi naprzeciwko dzieci. Zakłada papierową opaskę na głowę i  umieszcza w niej 1 obrazek nie patrząc.. Nauczyciel pyta dzieci: „Is it (wymienia jeden z przedmiotów, które były na kartach z tej lekcji)?” Dzieci odpowiadają tak albo nie aż nauczyciel trafi na odpowiednie słowo, wtedy mówią „Yes” a lektor zmienia kartę. I tak kilka razy. 

Następnie dzielimy dzieci na pary i powtarzamy sytuację: jedno dziecko ubiera opaskę i  zamyka oczy (instruujemy po angielsku „close your eyes”).  

Następnie  zamiana. 

 

  1.  Zabawa HAMMER GAME II (48) – przygotować: karty  z obrazkami i młotek pluszowy  

Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy, najlepiej  piszczący. Karty są rozłożone na środku. Nauczyciel mówi słowo albo zwrot a dziecko uderza w wybrany obrazek.

 

  1. Zabawa  TUNNEL COMMUNICATION (36) – przygotować tunel i karty obrazkowe.

Dzieci ustawione przed tunelem w kolejce. Jedna osoba na końcu tunelu zadaje pytanie pokazując kartę, jeśli odpowiedź jest dobra, dziecko przechodzi. Następnie ten, kto przeszedł zadaje pytanie osobie na końcu tunelu.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.