Data lekcji: 09/12/2024
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Nessie - the Loch Ness monster
bird, tree, dinosaur, photo, Scotland, lake, cross the road, camera, seal, doctor
(1) Presentation – przygotować: karty obrazkowe
W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i
zwroty: bird, tree, dinosaur, photo, Scotland, lake, cross the road, camera, seal, doctor –
używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa WORD CLUES (94) – przygotować: tablica, marker
Nauczyciel dzieli klasę na 2 grupy. Wybiera jedno słowo i rysuje na tablicy kreski (każda
kreska to 1 litera słowa) _ _ _ Nauczyciel podaje kilka podpowiedzi np. It is an animal. It
is small itp. Grupa, która odgadnie jako pierwsza zdobywa punkt.
(3) Zabawa MEMORY (BOX) (96) – przygotować: karty obrazkowe, i wyrazowe
Gra na zapamiętywanie. W zestawach znajdują się pary kart (obrazek + słówko).
Rozkładamy wybrany zestaw kart na macie lub stoliku tak aby nie było widać co na nich
jest. Każde dziecko po kolei odwraca 2 karty. Jeśli trafi parę, może odwracać jeszcze
raz kolejna parę. Wygrywa ten, kto zbierze jak najwięcej par.
(4) Zabawa GŁUCHY TELEFON (20) przygotować: karty obrazkowe
Na ścianę/do tablicy przyczepiamy flashcards lub word cards (można też oczywiście
położyć karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza
osoba z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie
koleżance/koledze i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie
podbiec do odpowiedniej karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.
(5) Zabawa MISSING CARD (22) – przygotować: karty obrazkowe, stolik
Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie
odwraca się tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć
na pytanie What’s missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy
ćwiczenie z inną kartą ale w tym samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów,
to podczas ukrywania karty mieszamy pozostałe tak, że zmieniają pozycję.
(6) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.