Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 25/11/2024

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: My pets

Treść lekcji:

dog/ cat/ parrot/ guinea pig/ hamster/ rat/ mouse/ snake/ fish/ monkey
swim/ walk/ play/ jump
walk the dog/ feed the cat/ play with hamster/ clean a cage/ watch fish

Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: dog/ cat/ parrot/ guinea pig/ hamster/ rat/ mouse/
snake/ fish/ monkey/ swim/ walk/ play/ jump/ walk the dog/ feed the cat/ play with
hamster/ clean a cage/ watch fish – używając kart obrazkowych.
(3) Zabawa MAY I HAVE A PIZZA, PLEASE (11) przygotować: karty obrazkowe
Dzieci siedzą w kółeczku razem z nauczycielem, jedno dziecko na środku ma zawiązane
oczy, nauczyciel podaje za plecami kartę np. z psem i wszyscy skandują “May I have the
dog, please” jednocześnie podając kartę, gdy nauczyciel naciśnie dzwonek, `uczeń
zatrzymuje kartę a potem na środku ściąga opaskę i pyta każdego w kółku “May I have
the dog, please”. Ważne, żeby wszyscy mieli ręce za plecami, dzieci kolejno
odpowiadają No, sorry aż zapyta ucznia z kartą, który odpowiada Yes, of course i
zamieniają się miejscami.
(4) Zabawa BALANCE THE CARDS (13) przygotować: karty obrazkowe
Dzieci w parze kładą karty na głowach, robią jeden krok i na zmianę mówią słowa, zwroty
albo pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Idą na drugą stronę sali a reszta
grupy powtarza z nimi, nauczyciel pomaga
(5) Zabawa GOAL II (16) – przygotować: karty obrazkowe, moneta (albo inny znacznik np.
magnes itp.)
Karty układamy na podłodze tak, żeby każdy uczeń je widział. Dzieci po kolei rzucają
monetę celując w kartę, którą sami wybiorą i wcześniej nazwą. Jeśli trafią, karta jest ich.
(6) Zabawa DODAJ I ZAPAMIĘTAJ (15) przygotować: karty obrazkowe
Dzieci mają swoje fiszki lub karty obrazkowe w rączkach. Ćwiczymy proste struktury „I
like cats, itp” Uczeń zaczyna, inny dodaje powtarzając wszystko od początku.
Nauczyciel mówi „sprawdzam” i uczniowie rozkładają od nowa karty i mówią od
początku wszystkie zdania.

(7) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

Ćwiczymy “can” negative używając słów z bieżącej lekcji- Lektor na swoich wycinankach
układa zdania. Dzieci układają swoje pasujące zestawy, przykłady:
● Cats can’t swim
● Parrots can’t jump
● I can’t walk the dog
● My brother can’t feed the cat