Data lekcji: 23/06/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Jobs
teacher/ doctor/ nurse/ dentist/ actor/ farmer/ footballer/ baker/ cook/ pilot/ police officer/
firefighter/
teach/ cure/ help/ repair/ play a role/ grow produce/ fly/ protect/ put up fire
MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
(1) Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
(2) Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: teacher/ doctor/ nurse/ dentist/ actor/ farmer/
footballer/ baker/ cook/ pilot/ police officer/ firefighter/ teach/ cure/ help/ repair/ play a role/
grow produce/ fly/ protect/ put up fire – używając kart obrazkowych.
(3) Zabawa HELICOPTER (61) – przygotować: karty obrazkowe.
Uczniowie stoją w kółku trzymając karty wyciągnięte w ręce. Jeden uczeń siedzi na
krześle w środku, powoli się obraca dotykając kolejnych kart i nazywając je. Możemy
zwiększać prędkość obracania. Dobre przy wprowadzaniu słownictwa.
(4) Zabawa WHO HAS IT? (66) – przygotować: karty obrazkowe.
Rozdajemy karty obrazkowe po kilka na ucznia. Nauczyciel mówi słowo, zadaniem
ucznia jest wstać, powtórzyć słowo i całe zdanie z tym słowem podane przez
nauczyciela lub wymyślone przez ucznia, może być łatwe np. This is oraz wykonać
polecenie podane przez nauczyciela np. Clap your hands. Zabawa trwa do momentu
wywołania wszystkich kart.
(5) Zabawa TEST YOUR MEMORY II (69) – przygotować: karty obrazkowe, karty z
wyrazami dla każdego ucznia, minutnik.
Układamy kilka kart na stole (4 – 8). Dzieci mają 30-40 sekund na zapamiętanie kart,
możemy puścić minutnik. Po upływie tego czasu zbieramy karty a dzieci mają za
zadanie ułożyć karty z napisami w tej samej kolejności.
(6) Zabawa CUP PHONE (68) – przygotować: karty obrazkowe, dwa papierowe kubki
połączone sznurkiem jako telefon.
Dzieci w parach wychodzą na środek, jedno ma przedmioty a drugie prosi o nie
używając różnych zwrotów np. I need … / I’d like …/ Can you pass me … ?/ Can you
give me … ?/ Posługują się kubkami jako słuchawką i mikrofonem. Druga osoba
odpowiada i podaje Here you are. / Sorry, I can’t itp.
(7) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.