Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 16/06/2025

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: Sports

Treść lekcji:

tennis/ swimming/ basketball/ soccer/ cycling/ athletics/ rowing/ rugby/ skiing
racket/ ball/ pool/ oar/ skis/ goggles/ diving tank/ stadium/ court/ pitch

Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
(2) Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: tennis/ swimming/ basketball/ soccer/ cycling/
athletics/ rowing/ rugby/ skiing/ racket/ ball/ pool/ oar/ skis/ googles/ diving tank/ stadium/
court/ pitch- używając kart obrazkowych.
(3) Zabawa WHAT DO YOU WANT? (57) – przygotować: karty obrazkowe
Dzieci dzielimy na dwie grupy, ustawiamy ich w dwóch szeregach naprzeciwko siebie.
Jedna grupa losuje karty, dzieci bez kart podchodzą, wtedy w parach dzieci z kartami
pytają : “What do you want?” a te bez kart odpowiadają patrząc na obrazek dziecka z
pary np “I want .”. Możemy też ćwiczyć wyrażenie “What would you like?”
(4) Zabawa TUNNEL TIDY UP (58) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Przed tunelem porozrzucane flashcards, a za tunelem kosz na "śmieci" (pudełko,
skarpeta) – dziecko zbiera dowolną kartę, mówi co na niej jest, przechodzi z nią przez
tunel i wrzuca do kosza. Inna opcja to podniesienie karty wybranej przez nauczyciela
powtórzenie wyrazu, przejście przez tunel i wrzucenie do kosza.
(5) Zabawa SINGING SNAKE (59) przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kółko i chodzą w kole. Nauczyciel stoi na
zewnątrz koła, wybiera jedną kartę, którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy
tematyce SPORTS: What can we play? a uczniowie uderzają kolejno rączką w kartę i
odpowiadają chórem całym zdaniem We can play football, skandując. Możemy
przyspieszyć. Gdy wszystkie dzieci przejdą, zmieniamy kartę. Dzieci mogą zastąpi
nauczyciela, podając im kartę i pytanie do niej. Kończymy mówiąc Thank you.
(6) Zabawa EASY PAIRWORK (60) przygotować: karty z obrazkami, słomki-różdżki
Dzielimy dzieci na pary. Rozkładamy obrazki na podłodze. Jedno dziecko jest
nauczycielem, drugie uczniem. Nauczyciel pokazuje różdżką magiczną (słomka +
wycięty obrazek) obrazek. Uczeń mówi po angielsku co jest na obrazku.
Nauczyciel: „What’s this?” Uczeń: ”It’s FOOTBALL”
(7) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.