Data lekcji: 12/05/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Summer
It's sunny, cloudy, rainy, stormy, windy, hot,
suitcase/ T-shirt/ shorts/ bathing suit/ flip-flops/ skirt/ dress/ shirt/ underwear/ socks/
sunglasses/
Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: It's sunny, cloudy, rainy, stormy, windy, hot,
suitcase/ T-shirt/ shorts/ bathing suit/ flip-flops/ skirt/ dress/ shirt/ underwear/ socks/
sunglasses/ – używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa GŁUCHY TELEFON (20) przygotować: karty obrazkowe
Na ścianę/do tablicy przyczepiamy flashcards lub word cards (można też oczywiście
położyć karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza osoba
z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie koleżance/koledze
i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do odpowiedniej
karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.
(3) Zabawa MOVE. MOVE, MOVE (21) – przygotować: karty obrazkowe, kubeczki (kilka)
Dzieci siedzą w szeregu, naprzeciwko układamy w szeregu karty. Zależnie od tematyki,
zadajemy pytania np. Can you play an instrument? Uczeń na środku bierze kubeczki i
stawiając je na odpowiedniej karcie mówi całe zdanie I can … Dzieci siedzące mogą się
przesuwać na krzesełkach w prawo i osoba najbliżej prawej strony wychodzi na środek
(4) Zabawa MISSING CARD (22) – przygotować: karty obrazkowe, stolik
Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie
odwraca się tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć
na pytanie What’s missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy
ćwiczenie z inną kartą ale w tym samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów,
to podczas ukrywania karty mieszamy pozostałe tak, że zmieniają pozycję.
(5) Zabawa PUT THE CARDS IN ORDER (23) przygotować: duże karty, małe (zestaw dla
każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowa (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a
uczniowie układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel
odwraca karty na tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik
może podejść i sprawdzić. Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem
i dyktować kolejność.
(6) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.