Data lekcji: 18/11/2024
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: My friends
hair: long/ short/ curly/ straight/ blond/ dark/ brown
play sports/ go to the cinema/ watch TV/ play with toys/ play games/ do homework
always/ never/ sometimes/ often
Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
(2) Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: hair: long/ short/ curly/ straight/ blond/ dark/ brown/
play sports/ go to the cinema/ watch TV/ play with toys/ play games/ do homework/
always/ never/ sometimes/ often" – używając kart obrazkowych.
(3) Zabawa KALAMBURY (7) przygotować: karty obrazkowe
uczeń losuje kartę i pokazuje daną czynnosć. Reszta zgaduje co to jest.
(4) Zabawa ZABAWA Z PIŁKĄ (92) – przygotować: karty obrazkowe, piłka
Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel bierze miękką piłeczkę i mówi np. I HAVEN'T GOT
BLUE HAIR. Następnie rzuca piłkę do ucznia, którego zadaniem jest powiedzieć o sobie
zdanie zaczynające się od I haven't got… Kontynuuje grę tak długo, aż każde dziecko
będzie miało szansę wypowiedzieć się.
(5) Zabawa STICKS (10) przygotować: patyki, karty
Dzieci w parach przenoszą kartę ułożoną na patykach (jak na noszach) jednocześnie
powtarzając dane słowo, zwrot albo pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń).
Np:- I like apples; – I like grapes albo: – Do you like apples? – Yes, I do a reszta grupy
stoi obok i może powtarzać razem z dziećmi w parach. Nauczyciel może pomagać i
powtarzać z resztą.
(6) Zabawa WISZĄCA HISTORIA (12) przygotować: sznurek, spinacze , karty obrazkowe
Wieszamy sznurek, dzieci wieszają karty spinaczami i powtarzają zdanie wstawiając
kolejno nazwę z obrazka. Można zrobić zdjęcie telefonem, poprosić o zamknięcie oczu i
pozamieniać karty. Dzieci otwierają oczy i zgadują co się zmieniło lub opowiadają inną
historię. Repetitive pattern – powtarzalność jest ważna.
(7) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Ćwiczymy “have got” negative oraz przysłówki częstotliwości always/ never/
sometimes/ often – używając słów z bieżącej lekcji. Lektor na swoich wycinankach układa
zdania. Dzieci układają swoje pasujące zestawy, przykłady:
● I haven’t got long hair.
● She hasn’t got short blond hair
● I never watch TV.
● They always play with toys.
●
Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp (5 min)