Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 14/04/2025

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: Sweets - unhealthy food

Treść lekcji:

brownie/ cake/ chocolate/ cookie/ donut/ ice-cream/ lollipop/ muffin/ pie/ pudding
chips/ fries/ pizza/ soda/ hot dog/ hamburger

MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
(1) Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
(2) Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: brownie/ cake/ chocolate/ cookie/ donut/ ice-cream/
lollipop/ muffin/ pie/ pudding/ chips/ fries/ pizza/ soda/ hot dog/ hamburger – używając kart
obrazkowych.
(3) Zabawa ŁAPKI (4) przygotować: karty obrazkowe, łapki
Nauczyciel rozkłada karty na macie. Każdy uczeń ma swoją łapkę i musi klepnąć
obrazek, który powie nauczyciel lub inny uczeń – można zrobić tą zabawę w parach.
(4) Zabawa BOX QUESTION QUIZ (6) przygotować: karty obrazkowe, pudełko.
Ułożyć karty w pudełku, jeden uczeń wychodzi na środek i losuje kartę tak, aby reszta
klasy nie widziała obrazka. Następnie dzieci zadają pytania dotyczące obrazka np. Is it
red? Is it small? Uczeń odpowiada. Pytania są zadawane do momentu, kiedy ktoś z
grupy zgadnie, co jest na obrazku.
(5) Zabawa HAVE A RACE (8) przygotować: karty obrazkowe (może być kilka tematów),
magnesy
Przyczepiamy karty obrazkowe (kilka) na tablicę w pewnej odległości. Mówimy nazwę
karty a uczniowie podchodzą aby jej dotknąć, mogą postawić krok jak powiedzą zdanie z
danym słowem. Pierwszy uczeń, który dotknie karty, zabiera ją. Uczeń, który zbierze
najwięcej kart wygrywa i może dostać małą nagrodę, można zrobić tą zabawę w parach.
(6) Zabawa TRAF I ZGADNIJ (9) – przygotować: karty obrazkowe, piłki miękkie
Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Miękką piłką, dzieci rzucają i
nazywają obrazki, w które trafią.

(7) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.