Data lekcji: 07/04/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Fruit & vegetables Healthy food
melon/ kiwi/ peach/ pear/ grapes/ watermelon/ cherry/ pineapple
spinach/ eggplant/ green bean/ cauliflower/ broccoli/ cabbages/ pepper/ lettuce
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: „melon/ kiwi/ peach/ pear/ grapes/ watermelon/ cherry/ pineapple/ spinach/ eggplant/ green beans/ pepper/ lettuce/ cauliflower/ broccoli/ cabbage – używając kart obrazkowych.
- Zabawa WORD CLUES (94) – przygotować: tablica, marker
Nauczyciel dzieli klasę na 2 grupy. Wybiera jedno słowo i rysuje na tablicy kreski (każda kreska to 1 litera słowa) _ _ _ Nauczyciel podaje kilka podpowiedzi np. It is an animal. It is small itp. Grupa, która odgadnie jako pierwsza zdobywa punkt.
- Zabawa ZABAWA Z PIŁKĄ (92) – przygotować: karty obrazkowe, piłka
Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel bierze miękką piłeczkę i mówi np. I HAVEN’T GOT BLUE HAIR. Następnie rzuca piłkę do ucznia, którego zadaniem jest powiedzieć o sobie zdanie zaczynające się od I haven’t got… Kontynuuje grę tak długo, aż każde dziecko będzie miało szansę wypowiedzieć się.
- Zabawa MEMORY (96) – przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe – małe
Gra na zapamiętywanie. W zestawach znajdują się pary kart (obrazek + słówko). Rozkładamy wybrany zestaw kart na macie lub stoliku tak aby nie było widać co na nich jest. Każde dziecko po kolei odwraca 2 karty. Jeśli trafi parę, może odwracać jeszcze raz kolejna parę. Wygrywa ten, kto zbierze jak najwięcej par.
- Zabawa CLOSE YOUR EYES (3) – przygotować: karty obrazkowe
- Dzieci siedzą na macie. Nauczyciel rozkłada karty z nowym słownictwem i mówi ” Close your eyes” i zabiera 1 kartę. Następnie wydaje polecenie ” open your eyes” i dzieci muszą odgadnąć co zniknęło.
- Nauczyciel rozwiesza na tablicy karty. Jedno dziecko stoi przy tablicy i prosi resztę aby zamknęła oczy. Następnie zabiera jedna kartę, a pozostali muszą odgadnąć co zostało zabrane z tablicy.