Data lekcji: 24/03/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Farm animals 2
cow/ horse/ sheep/ hen/ rabiot/ donkey/ goat/ duck/ cat/
milk from cow/ wool from sheep/ eggs from hen
- Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: cow/ horse/ sheep/ hen/ rabiot/ donkey/ goat/ duck/ cat/ milk from cow/ wool from sheep/ eggs from hen – używając kart obrazkowych.
- Zabawa WHO’S GOT IT? (83) przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel rozdaje karty uczniom. Nazywa przedmiot – w tym przypadku zwierze na jednej z nich i pyta „Who’s got…?” grupa ma podać imię osoby, która ma właściwą kartę.
- Zabawa FLASHCARDS TRAIN (BIT BY BIT) (84) przygotować: karty wyrazowe
Nauczyciel podnosi jedna z kart odsłaniając wyraz po literze. Uczniowie muszą podać wyraz zanim zostanie odsłonięty w całości
- Zabawa KING OF ANIMALS (85) – przygotować: karty obrazkowe
Jedno dziecko zostaje królem zwierząt. Pozostali uczniowie dostają karty z rysunkami zwierząt i przydzielone zostają im numerki. Na hasło dzieci rozbiegają się po sali i chowają się. Król wywołuje jakiś numer. Wywołane dziecko odzywa się głosem zwierzątka, które ma na swojej karcie. Król musi odgadnąć co to za zwierzę. Jeśli król zgadł- dziecko wychodzi ze swojej kryjówki i zostaje nowym królem. Jeśli nie – król woła kolejny numer.
- Zabawa WHAT/WHO HAVE I DRAWN? (87) – przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel rysuje na tablicy np. dom. Zaczyna od ściany z oknami, potem drzwi, dach, komin itd. Za każdym nowym elementem rysunku pyta: What did I draw/ What have I drawn?- zależnie od celu i etapu. Uczniowie odpowiadają a nauczyciel powtarza głośno dla utrwalenia. Po narysowaniu pewnej liczby elementów, nauczyciel prosi kogoś o powtórzenie od początku wszystkich elementów, które zostały narysowane.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.