Data lekcji: 10/03/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Sea animals
octopus/ crab/ starfish/ dolphin/ shark/ seahorse/ jellyfish
big/ small/ colourful/ beautiful/ dangerous/ friendly
Zabawa VOCABULARY PRACTICE II (74) przygotować: karty z obrazkami
Nauczyciel rozkłada karty na podłodze w linii prostej. Dzieci kolejno stają na kartę i
mówią jej nazwę. Dodatkowo dzieci mówią położenie każdej karty względem
pozostałych np. The lake is between …. Przechodzimy wszystkie karty po kolei i wtedy
startuje kolejne dziecko.
(3) Zabawa WHO IS THIS/WHAT IS IT? (75) – przygotować: karty, opaskę
Dzieci siedzą w kółku, jedno w środku zakłada opaskę, ma w rękach karty. Kręci się w
kółko a reszta pyta : Who is this?/What is it? zależnie od tematyki kart. Mówimy stop albo
wciskamy dzwonek, uczeń się zatrzymuje i wybiera jedna z kart pokazujac osobie która
jest naprzeciw. Zdejmuje opaskę i pyta ponownie: Who is this?/What is it? a uczeń z
kółka odpowiada i zajmuje jego miejsce. Jak rozdamy wszystkie kary dzieciom kolejno
uczniowie podają położenie swoich kart.
(4) Zabawa BALLOONS (76) przygotować: balony, karty obrazkowe
Ustawiamy dzieci w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Każde dziecko trzyma kartę
obrazkową i używa jej do podbijania balonu. Zadaniem grupy jest tak odbijać balonik,
żeby "przeprowadzić" go z początku sali na jej koniec – dziecko pierwsze z pierwszego
rzędu odbija do pierwszego dziecka z rzędu drugiego, potem drugie dziecko w rzędzie
pierwszym, drugie w drugim itd. Oczywiście za każdym razem kiedy ktoś podbija balonik,
głośno mówi nazwę swojej karty. Potem następuje przetasowanie, a balon wraca na
początek sali.
(5) Zabawa WHERE IS SARA? (77) – przygotować: karty obrazkowe
Karty obrazkowe umieszczamy na ścianie w różnych częściach sali. Dzieci ustawiają się
w szeregu, mogą siedzieć. Nauczyciel mówi do pierwszego dziecka: Go to …, gdy uczeń
podejdzie, reszta dzieci pyta Where is (imię dziecka)? a kolejny uczeń odpowiada He/she
is next to …. Następnie ten uczeń jest poproszony o podejście do kolejnej karty.