Data lekcji: 03/03/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 17:40 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Valentine’s day
teddy bear/ chocolates/ present/ card/ perfume/ heart/ rose/ kiss/ cupid/ ring
(1) Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: teddy bear/ chocolates/ present/ card/ perfume/
heart/ rose/ kiss/ cupid/ ring – używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa TEST YOUR MEMORY II (69) – przygotować: karty obrazkowe, karty z
wyrazami dla każdego ucznia, minutnik.
Układamy kilka kart na stole (4 – 8). Dzieci mają 30-40 sekund na zapamiętanie kart,
możemy puścić minutnik. Po upływie tego czasu zbieramy karty a dzieci mają za zadanie
ułożyć karty z napisami w tej samej kolejności.
(3) Zabawa OVER AND UNDER (70) przygotować: karty obrazkowe
Dzieci siedzą w rzędzie jedno za drugim na krzesłach, nauczyciel podaje kartę mówiąc
zdanie np. What would you like? a dziecko odpowiada I’d like a sandwich (jeśli to karta z
kanapką) albo coś prostszego What is it? It’s a sandwich i podaje kartę nad głową do
następnego ucznia pytając go, drugie dziecko odpowiada i podaje kartę dalej, aż do
skończenia kart. Następnie ta sama gra, tylko dzieci podają kartę pod krzesłem.
(4) Zabawa UNDERPASS (72) – przygotować: karty obrazkowe.
Dwóch uczniów trzyma kartę w wyciągniętych do góry rękach, reszta dzieci przechodzi
po kolei pod rękami powtarzając zdanie ze słowem z karty, podane przez nauczyciela
albo wymyślone przez dzieci np. I like tomatoes. Po przejściu pod rękami dziecko
przyciska dzwonek (jeśli nie mamy dzwonka to może przybić piątkę nauczycielowi) i
wraca na koniec kolejki. Po całej kolejce, zamieniamy dwoje uczniów, którzy trzymali
karty i powtarzamy wszystko z inną kartą, innym słowem i zdaniem.
(5) Zabawa QUEUE (73) przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kolejkę. Nauczyciel wybiera jedną kartę,
którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy tematyce FOOD: What can we eat? a
uczeń uderza rączką w kartę i odpowiada całym zdaniem We can eat a hamburger a
następnie wraca na koniec kolejki. Możemy zmienić dynamikę zachęcając dzieci do
biegania. Kończymy mówiąc Thank you.
(6) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,