Data lekcji: 27/01/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 16:15 S
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Winter Weather
cold/ snowy/ windy/ sunny/ freezing/ cloudy
hat/ gloves/ scarf/ jacket/ coat/ boots
Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: cold/ snowy/ windy/ sunny/ freezing/ cloudy
hat/ gloves/ scarf/ jacket/ coat/ boots – używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa TUNNEL WELL (55) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Studnia, w której znikają karty – dzieci wybierają sobie karty ze stosu i mówiąc, co to jest
wrzucają je do studni.
(3) Zabawa WHAT DO YOU WANT? (57) – przygotować: karty obrazkowe
Dzieci dzielimy na dwie grupy, ustawiamy ich w dwóch szeregach naprzeciwko siebie.
Jedna grupa losuje karty, dzieci bez kart podchodzą, wtedy w parach dzieci z kartami
pytają : “What do you want?” a te bez kart odpowiadają patrząc na obrazek dziecka z
pary np “I want .”. Możemy też ćwiczyć “What would you like?” i “I would like …”..
(4) Zabawa HELICOPTER (61) – przygotować: karty obrazkowe.
Uczniowie stoją w kółku trzymając karty wyciągnięte w ręce. Jeden uczeń siedzi na
krześle w środku, powoli się obraca dotykając kolejnych kart i nazywając je. Możemy
zwiększać prędkość obracania. Dobre przy wprowadzaniu słownictwa.
(5) Zabawa SILLY BANANA (64) przygotować: karty z obrazkami
Nauczyciel trzyma przed sobą plik kart. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel przekłada
karty i nazywa to co na nich jest. Dzieci powtarzają słowa (potem dzieci mogą same
nazywać już przedmioty na obrazkach) W kartach jest jedna ‘silly banana’ (niepasujące
słowo albo po prostu karta banana) kiedy się pojawi wszystkie dzieci muszą zamienić
się miejscami (może to być inna czynność np. klaskanie lub podskakiwanie).
(6) Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.