Data lekcji: 13/01/2025
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 16:15 S
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Robin Hood story
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i zwroty: money, forest, sheriff, rob, deer, archer, criminal, rich, tall, king, poor, feather – używając kart obrazkowych.
- Zabawa PUT THE CARDS IN ORDER (23) przygotować: duże karty, małe (zestaw dla każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowa (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a uczniowie układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel odwraca karty na tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik może podejść i sprawdzić. Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem i dyktować kolejność.
- Zabawa CAN I SIT DOWN? (24) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka (tyle ile dzieci) w szeregu
Lektor stoi tyłem do dzieci, trzyma w górze plik kart obrazkami do dzieci (sam ich nie widzi), dzieci stoją przy krzesełkach. Lektor zadaje pytanie i pokazuje kartę, np. przy kartach rodziny pyta “Is it ….?” a dzieci odpowiadają. Jeśli karta nie zgadza się z pytaniem, dzieci mówią “No, it isn’t” a lektor pokazuje kolejną kartę, jeśli się zgadza to mówią “yes, it is” i zanim lektor się odwróci,, muszą usiąść na krzesełkach. Jeśli ktoś nie zdąży, zamienia się miejscami z nauczycielem.
- Zabawa JUMP IF IT IS YOU (27) – przygotować: karty obrazkowe
Uczniowie kolejno losują karty i układają przed sobą. lektor wywołuje dzieci przez użycie nazwy z obrazka np. crocodile w zdaniu, a dziecko z tym obrazkiem podskakuje i powtarza zdanie wcześniej umówione z tym słowem np. “I like crocodiles”. Lektor może wywołać dwa albo kilka razy pod rząd to samo dziecko dla zabawy.
- Zabawa BOTTLE DROP (30) przygotować: karty obrazkowe, butelkę z niewielką ilością wody.
Dzieci siedzą w kręgu razem z nauczycielem. Na środku kładziemy stosik z kartami. Nauczyciel bierze kartę w jedną rękę i pokazuje uczniom, pytając: What is it? i odpowiada It’s a …, i upuszcza butelkę na ziemię. Następnie podaje butelkę uczniowi i pokazuje kolejna karte pytając: What is it? Uczeń odpowiada, jeśli poprawnie, dzieci krzyczą Yes albo Correct i może upuścić butelkę, po czym podaje ją do kolejnego ucznia.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Opowiadanie obrazkowe – dzieci wycinają zdania pocięte na części i układają z nich pełne zdania a następnie historię:
Robin was intelligent and / had a sense of humour.
He was / a very good archer.
He wore /a green clothes and a green hat.
He lived in a forest / with his friends and his lady.
People travelling through woods / were robbed.
Robin took money from the rich/ and gave it to the poor.
Sheriff tried / to catch Robin.
Następnie dzieci dopasowują zdania do obrazków i tworzą historyjkę o Robinie.