Data lekcji: 16/12/2024
Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 16:15 S
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Christmas
Christmas, snowman, wreath, reindeer, sled, stocking, christmas tree, present, bell, candy cane, candle, ornament, Santa Claus
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: Christmas, snowman, wreath, reindeer, sled, stocking, christmas tree, present, bell, candy cane, candle, ornament, Santa Claus – używając kart obrazkowych.
- Zabawa CHANGING CORNERS (45) przygotować: karty z obrazkami 2 zestawy
Uczniowie dostają karty, po kilka różnych, ustawiają się we wszystkich kątach sali. Nauczyciel stoi na środku sali i wybiera jedną kartę ze swojego zestawu i woła wyraz a dzieci, które ją mają muszą sie zamienić miejscami..
- Zabawa ZGADYWANKA IS IT…? (46) przygotować: małe karty z obrazkami, opaski z papieru Demonstracja: Nauczyciel siedzi naprzeciwko dzieci. Zakłada papierową opaskę na głowę i umieszcza w niej 1 obrazek nie patrząc.. Nauczyciel pyta dzieci: „Is it (wymienia jeden z przedmiotów, które były na kartach z tej lekcji)?” Dzieci odpowiadają tak albo nie aż nauczyciel trafi na odpowiednie słowo, wtedy mówią „Yes” a lektor zmienia kartę. I tak kilka razy.
Następnie dzielimy dzieci na pary i powtarzamy sytuację: jedno dziecko ubiera opaskę i zamyka oczy (instruujemy po angielsku „close your eyes”).
Następnie zamiana.
- Zabawa HAMMER GAME II (48) – przygotować: karty z obrazkami i młotek pluszowy
Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy, najlepiej piszczący. Karty są rozłożone na środku. Nauczyciel mówi słowo albo zwrot a dziecko uderza w wybrany obrazek.
- Zabawa TUNNEL COMMUNICATION (36) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Dzieci ustawione przed tunelem w kolejce. Jedna osoba na końcu tunelu zadaje pytanie pokazując kartę, jeśli odpowiedź jest dobra, dziecko przechodzi. Następnie ten, kto przeszedł zadaje pytanie osobie na końcu tunelu.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.