Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 12/05/2025

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 16:15 S

Lektor: Paulina Bobola

Temat lekcji: Summer

Treść lekcji:

It’s sunny, cloudy, rainy, stormy, windy, hot,  

suitcase/ T-shirt/ shorts/ bathing suit/ flip-flops/ skirt/ dress/ shirt/ underwear/ socks/ sunglasses/

 

Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe,  karty obrazkowe,  gramatyczne wycinanki, małe (zestaw dla każdego ucznia), stolik, kubeczki.

Piosenki do lekcji:

Czas: 90 minut

 

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

 

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentation – przygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: It’s sunny, cloudy, rainy, stormy, windy, hot,

suitcase/ T-shirt/ shorts/ bathing suit/ flip-flops/ skirt/ dress/ shirt/ underwear/ socks/ sunglasses/ – używając kart obrazkowych.

 

  1. Zabawa GŁUCHY TELEFON (20) przygotować: karty obrazkowe

Na ścianę/do tablicy przyczepiamy flashcards lub word cards (można też oczywiście położyć karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza osoba z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie koleżance/koledze i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do odpowiedniej karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.

 

  1. Zabawa MOVE. MOVE, MOVE (21) – przygotować: karty obrazkowe, kubeczki (kilka)

Dzieci siedzą w szeregu, naprzeciwko układamy w szeregu karty. Zależnie od tematyki, zadajemy pytania np. Can you play an instrument? Uczeń na środku bierze kubeczki i stawiając je na odpowiedniej karcie mówi całe zdanie I can … Dzieci siedzące mogą się przesuwać na krzesełkach w prawo i osoba najbliżej prawej strony wychodzi na środek

 

  1.  Zabawa MISSING CARD (22) – przygotować: karty obrazkowe, stolik

Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie odwraca się tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na pytanie What’s missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy ćwiczenie z inną kartą ale w tym samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów, to podczas ukrywania karty mieszamy pozostałe tak, że zmieniają pozycję.

 

  1. Zabawa  PUT THE CARDS IN ORDER (23) przygotować: duże karty, małe (zestaw dla każdego ucznia).

Nauczyciel podaje słowa (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a uczniowie układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel odwraca karty na tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik może podejść i sprawdzić. Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem i dyktować kolejność.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5)  przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK – (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

 

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) 

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.   

 

Odmieniamy Present continuous tense – pytania – Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają  pasujące zdania, przykłady:

  • Is he wearing a T-shirt?
  • Is she wearing shorts?
  • Are they wearing sunglasses?
  • Is she wearing a bathing suit?