Data lekcji: 22/04/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 28. Supermarket food
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Revision – powtórka słówek i gramatyki z ostatniej lekcji w dowolnej formie
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: fruits/ vegetables/ fish/ meat/ oil/ dairy/ pasta/ rice/ bread/ jelly/ juice/ honey/ yoghurt – używając kart obrazkowych.
3. Zabawa STICKS (10) przygotować: patyki, karty
Dzieci w parach przenoszą kartę ułożoną na patykach (jak na noszach) jednocześnie powtarzając dane słowo, zwrot albo pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Np:- I like apples; – I like grapes albo: – Do you like apples? – Yes, I do a reszta grupy stoi obok i może powtarzać razem z dziećmi w parach. Nauczyciel może pomagać i powtarzać z resztą.
4. Zabawa BOX QUESTION QUIZ (6) przygotować: karty obrazkowe, pudełko.
Ułożyć karty w pudełku, jeden uczeń wychodzi na środek i losuje kartę tak, aby reszta klasy nie widziała obrazka. Następnie dzieci zadają pytania dotyczące obrazka np. Is it red? Is it small? Uczeń odpowiada. Pytania są zadawane do momentu, kiedy ktoś z grupy zgadnie, co jest na obrazku.
5. Zabawa WISZĄCA HISTORIA (12) przygotować: sznurek, spinacze , karty obrazkowe
Wieszamy sznurek, dzieci wieszają karty spinaczami i powtarzają zdanie wstawiając kolejno nazwę z obrazka. Można zrobić zdjęcie telefonem, poprosić o zamknięcie oczu i pozamieniać karty. Dzieci otwierają oczy i zgadują co się zmieniło lub opowiadają inną historię. Repetitive pattern – powtarzalność jest ważna.
6. Zabawa BALANCE THE CARDS (13) przygotować: karty obrazkowe
Dzieci w parze kładą karty na głowach, robią jeden krok i na zmianę mówią słowa, zwroty albo pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Idą na drugą stronę sali a reszta grupy powtarza z nimi, nauczyciel pomaga.
7. Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.