Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 28/01/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: Winter weather

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: cold/ snowy/ windy/ sunny/ freezing/ cloudy

hat/ gloves/ scarf/ jacket/ coat/ boots – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa  TUNNEL WELL (55) – przygotować tunel i karty obrazkowe.

Studnia, w której znikają karty – dzieci wybierają sobie karty ze stosu i mówiąc, co to jest wrzucają je do studni.

 

  1. Zabawa WHAT DO YOU WANT? (57) – przygotować: karty obrazkowe

Dzieci dzielimy na dwie grupy, ustawiamy ich w dwóch szeregach naprzeciwko siebie. Jedna grupa losuje karty, dzieci bez kart podchodzą, wtedy w parach dzieci z kartami pytają : “What do you want?” a te bez kart odpowiadają patrząc na obrazek dziecka z pary np “I want .”. Możemy też ćwiczyć  “What would you like?” i “I would like …”..  

 

  1.  Zabawa HELICOPTER (61) – przygotować: karty obrazkowe. krzesło obrotowe

Uczniowie stoją w kółku trzymając karty wyciągnięte w ręce. Jeden uczeń siedzi na krześle obrotowym w środku, powoli się obraca dotykając kolejnych kart i nazywając je. Możemy zwiększać prędkość obracania. Dobre przy wprowadzaniu słownictwa.

 

  1. Zabawa  SILLY BANANA (64) przygotować: karty z obrazkami  

Nauczyciel trzyma przed sobą plik kart. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel  przekłada karty i nazywa to co na nich jest. Dzieci powtarzają słowa (potem dzieci mogą same nazywać już przedmioty na obrazkach) W kartach jest jedna ‘silly banana’ (niepasujące słowo albo po prostu karta banana) kiedy się pojawi wszystkie dzieci muszą zamienić się miejscami (może to być inna czynność np.  klaskanie lub podskakiwanie).  

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.   

Odmiana present continuous – zdania oznajmujące – i inne już poznane. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy i układają z nich pasujące zdania, wykorzystując już posiadane słowa, przykłady:

  • She is wearing gloves.
  • He is wearing a scarf and a jacket.
  • They are wearing gloves.
  • It is cold
  • It isn’t snowy
  • It is freezing