Data lekcji: 28/01/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: Winter weather
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: cold/ snowy/ windy/ sunny/ freezing/ cloudy
hat/ gloves/ scarf/ jacket/ coat/ boots – używając kart obrazkowych.
- Zabawa TUNNEL WELL (55) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Studnia, w której znikają karty – dzieci wybierają sobie karty ze stosu i mówiąc, co to jest wrzucają je do studni.
- Zabawa WHAT DO YOU WANT? (57) – przygotować: karty obrazkowe
Dzieci dzielimy na dwie grupy, ustawiamy ich w dwóch szeregach naprzeciwko siebie. Jedna grupa losuje karty, dzieci bez kart podchodzą, wtedy w parach dzieci z kartami pytają : “What do you want?” a te bez kart odpowiadają patrząc na obrazek dziecka z pary np “I want .”. Możemy też ćwiczyć “What would you like?” i “I would like …”..
- Zabawa HELICOPTER (61) – przygotować: karty obrazkowe. krzesło obrotowe
Uczniowie stoją w kółku trzymając karty wyciągnięte w ręce. Jeden uczeń siedzi na krześle obrotowym w środku, powoli się obraca dotykając kolejnych kart i nazywając je. Możemy zwiększać prędkość obracania. Dobre przy wprowadzaniu słownictwa.
- Zabawa SILLY BANANA (64) przygotować: karty z obrazkami
Nauczyciel trzyma przed sobą plik kart. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel przekłada karty i nazywa to co na nich jest. Dzieci powtarzają słowa (potem dzieci mogą same nazywać już przedmioty na obrazkach) W kartach jest jedna ‘silly banana’ (niepasujące słowo albo po prostu karta banana) kiedy się pojawi wszystkie dzieci muszą zamienić się miejscami (może to być inna czynność np. klaskanie lub podskakiwanie).
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Gramatyczne wycinanki – dzieci wycinają wyrazy do lekcji; podczas układania zdań zadajemy pytania i ćwiczymy mówienie całymi zdaniami.
Odmiana present continuous – zdania oznajmujące – i inne już poznane. Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy i układają z nich pasujące zdania, wykorzystując już posiadane słowa, przykłady:
- She is wearing gloves.
- He is wearing a scarf and a jacket.
- They are wearing gloves.
- It is cold
- It isn’t snowy
- It is freezing