Data lekcji: 21/01/2025
Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 16 Kings Lesson - Elizabeth I
Lekcja 1 – 45 min
Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)
- MAGIC MAT (40 minut – zabawy)
- Presentation – przygotować: karty obrazkowe
W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i zwroty: dead, Spain, victory, king, queen, treasure, army, Scotland, England, heart, stomach, ship – używając kart obrazkowych.
- Zabawa TUNNEL START (31) – przygotować tunel i karty obrazkowe.
Odpowiadanie na pytania odnośnie kart przed wejściem, jeśli odpowie poprawnie, wchodzi
- Zabawa ASK ME A QUESTION (32) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka
Dzieci siedzą w dwóch szeregach na wprost siebie na krzesełkach, mogą siedzieć na podłodze w parach naprzeciw.. Jedna grupa trzyma karty w rękach, druga zadaje pytania. Dzieci kolejno pytają swoją parę np. What is it? a drugi uczeń odpowiada zgodnie z tym co na w rękach. Następnie dzieci chowają obrazki za siebie i z kolei grupa druga pyta a pierwsza odpowiada.
Można utrudnić pytając Where is …? a uczeń, który pamięta, odpowiada i pokazuje kto ma ten obrazek.
- Zabawa INTRO PASS THE CARD (39) – przygotować karty – tyle ilu uczniów
Siadamy w kółku, wybieramy kartę i mówimy wyraz jednocześnie przesuwając kartę do następnego dziecka, pilnując wymowy i klaskając za każdym razem gdy uczeń powtórzy. Stopniowo dodajemy karty, tak że jednocześnie więcej niż jedna jest w obiegu aż wszystkie dzieci mają swoja kartę. Wtedy każdy podnosi swoja i skandujemy zdanie np. I’ve got a … i każdy wstawia wyraz ze swojej karty.
- Zabawa WHAT DO YOU NEED? (44) – przygotować: karty obrazkowe, opaska
Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń zakrywa oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I need …” i wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej. Uczeń, który zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.
- Zabawa GLOBAL READING (5) – przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
Przerwa – 5 min
Lekcja 2 – 45 min
- WORKBOOK – (20 minut)
Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.
- CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut) :
Opowiadanie obrazkowe – dzieci wycinają zdania pocięte na części i układają z nich pełne zdania a następnie historię:
Elizabeth’s father, King Henry VIII,/ had 6 wives.
Elizabeth was / very clever but bossy.
She had / a difficult childhood.
She was in prison / for 2 months.
Elizabeth became / a Queen of England.
She sent / many explorers in ships.
Spain attacked England / but they lost.
Elizabeth sent to prison /her cousin, Mary – Queen of Scotland.
Następnie dzieci dopasowują zdania do obrazków i tworzą historyjkę o Robinie.
Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp ( 5 min)