Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 21/01/2025

Grupa: Pick Up 4 WTOREK 17:30 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 16 Kings Lesson - Elizabeth I

Treść lekcji:

Lekcja 1 – 45 min

Przywitanie – w kółku, na podłodze, pytania How are you itp. (5 min)

  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

 

  1. Presentationprzygotować: karty obrazkowe

W tym dziale najpierw oglądamy z dziećmi wideo i wtedy wprowadzamy nowe słówka i zwroty: dead, Spain, victory, king, queen, treasure, army, Scotland, England, heart, stomach, ship – używając kart obrazkowych. 

 

  1. Zabawa  TUNNEL START (31) – przygotować tunel i karty obrazkowe.

Odpowiadanie na pytania odnośnie kart przed wejściem, jeśli odpowie poprawnie, wchodzi

 

  1. Zabawa ASK ME A QUESTION (32) – przygotować: karty obrazkowe, krzesełka

Dzieci siedzą w dwóch szeregach na wprost siebie na krzesełkach, mogą siedzieć na podłodze w parach naprzeciw.. Jedna grupa trzyma karty w rękach, druga zadaje pytania. Dzieci kolejno pytają swoją parę np. What is it? a drugi uczeń odpowiada zgodnie z tym co na w rękach. Następnie dzieci chowają obrazki za siebie i z kolei grupa druga pyta a pierwsza odpowiada.

Można  utrudnić pytając Where is …? a uczeń, który pamięta, odpowiada i pokazuje kto ma ten obrazek.

 

  1.  Zabawa INTRO PASS THE CARD (39) – przygotować karty – tyle ilu uczniów

Siadamy w kółku, wybieramy kartę i mówimy wyraz jednocześnie przesuwając kartę do następnego dziecka, pilnując wymowy i klaskając za każdym razem gdy uczeń powtórzy. Stopniowo dodajemy karty, tak że jednocześnie więcej niż jedna jest w obiegu aż wszystkie dzieci mają swoja kartę. Wtedy każdy podnosi swoja i skandujemy zdanie np. I’ve got a … i każdy wstawia wyraz ze swojej karty.

 

  1. Zabawa WHAT DO YOU NEED? (44) – przygotować: karty obrazkowe, opaska

Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń zakrywa oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I need …” i wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej. Uczeń, który zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.

 

  1. Zabawa GLOBAL READING  (5) przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe

Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.

 

Przerwa – 5 min

 

Lekcja 2 – 45 min

 

  1. WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR (20 minut)

 

Opowiadanie obrazkowe – dzieci wycinają zdania pocięte na części i układają z nich pełne zdania a następnie historię:

Elizabeth’s father, King Henry VIII,/ had 6 wives.

Elizabeth was / very clever but bossy.

She had / a difficult childhood.

She was in prison / for 2 months.

Elizabeth became / a Queen of England.

She sent / many explorers in ships.

Spain attacked England / but they lost.

Elizabeth sent to prison /her cousin, Mary – Queen of Scotland.

Następnie dzieci dopasowują zdania do obrazków i tworzą historyjkę o Robinie.

 

Podsumowanie i zakończenie – w kółku: Did you like it? Have a nice evening itp ( 5 min)