Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 10/03/2025

Grupa: Pick Up 4 PONIEDZIAŁEK 16:15 S

Lektor: Martyna Bielec

Temat lekcji: Sea animals

Treść lekcji:
  • MAGIC MAT (40 minut – zabawy)

Presentation 

Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: octopus/ crab/ starfish/ dolphin/ shark/ seahorse/ jellyfish/big/ small/ colourful/ beautiful/ dangerous/ friendly – używając kart obrazkowych. 

Zabawa WHO IS THIS/WHAT IS IT? 

Dzieci siedzą w kółku, jedno w środku zakłada opaskę, ma w rękach karty. Kręci się w kółko a reszta pyta : Who is this?/What is it? zależnie od tematyki kart. Mówimy stop albo wciskamy dzwonek, uczeń się zatrzymuje i wybiera jedna z kart pokazujac osobie która jest naprzeciw. Zdejmuje opaskę i pyta ponownie: Who is this?/What is it? a uczeń z kółka odpowiada i zajmuje jego miejsce. Jak rozdamy wszystkie kary dzieciom kolejno uczniowie podają położenie swoich kart.

 Zabawa BALLOONS 

Ustawiamy dzieci w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Każde dziecko trzyma kartę obrazkową i używa jej do podbijania balonu. Zadaniem grupy jest tak odbijać balonik, żeby „przeprowadzić” go z początku sali na jej koniec – dziecko pierwsze z pierwszego rzędu odbija do pierwszego dziecka z rzędu drugiego, potem drugie dziecko w rzędzie pierwszym, drugie w drugim itd. Oczywiście za każdym razem kiedy ktoś podbija balonik, głośno mówi nazwę swojej karty. Potem następuje przetasowanie, a balon wraca na początek sali.

Zabawa GLOBAL READING 

Zabawa ŁAPKI

Nauczyciel mówi nazwę karty, dzieci wskazują ją łapką.

Zabawa CO ZNIKNĘŁO?

Nauczyciel rozkłada karty. Dzieci mają kilka sekund na zapamiętanie, po czym zamykają oczy a nauczyciel bierze jedną kartę. Zadaniem dzieci jest zgadnąć, której karty brakuje.

WORKBOOK (20 minut)

Siadamy przy stolikach i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.

  • CONVERSATIONS + GRAMMAR
  • Odmiana “there is/are” negative – Lektor na swoich wycinankach układa zdania. Dzieci dostają swoje zestawy z i układają  pasujące zdania, przykłady:
    • There isn’t an octopus in the sea
    • There aren’t crabs on the flower
    • There aren’t sharks in the water.
    • There isn’t a dolphin.