Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 25/03/2025

Grupa: Pick Up 3 WTOREK 17:55 J

Lektor: Paulina Bobola

Temat lekcji: Revision 6

Treść lekcji:

SHOPPING – FOOD
FAVOURITE SWEETS
COOKING WITH MOM

MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Zabawa FALSE/TRUE (55) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Na tablicy rysujemy zielonego ptaszka, – fiszkę (v) i czerwony krzyżyk (x) i pionowa
kreskę między nimi. Nauczyciel pokazuje obrazek i mówi wyraz, jeśli się zgadza z
obrazkiem, dzieci idą na stronę tablicy z fiszką, jeśli się nie zgadza, idą na stronę false.
(2) ➡ Zabawa CHUSTA ANIMACYJNA (56) ➡ przygotować: karty obrazkowe, chusta
animacyjna, piłeczka
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i
mówi słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka “faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka
“wylatuje” z chusty.
(3) ➡ Zabawa TRUE/FALSE LINE (65) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci ustawiają się na wprost niego w rzędzie jedno za
drugim. Nauczyciel pokazuje kartę i mówi słowo lub zdanie, jeśli się zgadza z obrazkiem,
dzieci chórem powtarzają i przesuwają się w lewo (nauczyciela), jeśli się nie zgadza,
mówią NO i przesuwają się w prawo.
(4) ➡ Zabawa SINGING SNAKE (76) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kółko i chodzą w kole. Nauczyciel stoi na
zewnątrz koła, wybiera jedną kartę, którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy
tematyce FOOD: What can we eat? a uczniowie uderzają kolejno rączką w kartę i
odpowiadają chórem całym zdaniem We can eat a hamburger, skandując. Możemy
przyspieszyć. Gdy wszystkie dzieci przejdą, zmieniamy kartę. Możemy wybierać dzieci,
które zastąpią nauczyciela, podając im kartę i pytanie do niej. Kończymy mówiąc Thank
you.
(5) ➡ Zabawa SUPERMARKET (47) ➡ przygotować: karty obrazkowe i karty z liczbami.
Strona 51 z 74
Lektor jest sprzedawcą, ma przed sobą na stoliku albo podłodze wyłożone karty,
uczniowie kolejno podchodzą i pytają o coś, co jest na stole np. “Do you have … / I’d like
…”, lektor podaje mówiąc “Here you are”. Następnie uczeń pyta “How much is it?” a
lektor odpowiada podając kwotę z karty i podając kartę uczniowi, który wraca na miejsce
z dwoma kartami. Na końcu można dodatkowo poprosić dzieci, żeby podały co kupiły np.
“I’ve got apples for 15 euros/dollars/zlotys”
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę wyrazową,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.