Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 04/02/2025

Grupa: Pick Up 3 WTOREK 16:15 J

Lektor: Paulina Bobola

Temat lekcji: Winter weather and clothes

Treść lekcji:

T’S COLD. IT’S WINDY. IT’S FROSTY. IT’S SNOWY.
I put on my anorak, bobble hat, boots, scarf, gloves, sweater

➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: It’s cold. It’s windy. It’s frosty. It’s snowy. I put on my
anorak, bobble hat, boots, scarf, gloves, sweater używając kart obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa KALAMBURY (7) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Ucze losuje kart i pokazuje ruchem co na niej jest. Reszta zgaduje co to jest.
(3) ➡ Zabawa GOOFY FLASHCARDS (63) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel prezentuje uczniom dowolny zestaw kart obrazkowych, kilka grak jest
ułoonych do góry nogami. Uczniowie nazywaj obrazki, a gdy pojawi si odwrócony
ashcard, to zamiast mówi, musz szybko nazwa kart obrazkow, uywajc
zmienionego głosu (np. głosu robota) lub wykona zadanie (np. podskoczy).
Wygrywa osoba, która jako pierwsza poprawnie zareaguje na odwrócon kart obrazkow
(4) ➡ Zabawa HAMMER GAME II (64) ➡ przygotować: karty obrazkowe, młotek pluszowy
lub dmuchany
Strona 39 z 74
Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy,
najlepiej piszczący. Karty są rozłożone na środku. Nauczyciel mówi słowo albo zwrot a
dziecko uderza w wybrany obrazek.
(5) ➡ Zabawa WHAT DO YOU NEED? (59) ➡ przygotować: karty obrazkowe, opaska
Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń zakrywa
oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I need …” i
wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej. Uczeń, który
zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy
słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.