Data lekcji: 01/04/2025
Grupa: Pick Up 3 WTOREK 16:15 J
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Cooking with my mom
Treść lekcji:
We love cooking in the kitchen!/ What do you do?
WE BAKE A CAKE, WE MIX VEGETABLES, WE MAKE A PIZZA AND A SALAD,
MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: We love cooking in the kitchen!/ What do you do?/
We bake a cake./ We mix vegetables/ we make a pizza and a salad – używając kart
obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa GUESSING GAME (74) ➡ przygotować: karty obrazkowe, kartka z
dziurką
Nauczyciel przygotowuje kartkę z bloku technicznego, w której wycina otwór o średnicy
ok 4 cm. Przygotowana kartkę nakłada na karty obrazkowe, tak, że widoczny jest tylko
fragment danego obrazka. Nauczyciel zadaje pytanie: ‘What is it?’. Dzieci muszą nazwać
dany przedmiot.
(3) ➡ Zabawa BALANCE THE CARDS (15) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Dzieci w parze kładą karty na głowach, robią jeden krok i na zmianę mówią słowa, zwroty
albo pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Idą na drugą stronę sali a reszta
grupy powtarza z nimi, nauczyciel pomaga.
(4) ➡ Zabawa TUNNEL-TIDY UP (75) ➡ przygotować: tunel i karty obrazkowe.
Przed tunelem porozrzucane karty, a za tunelem kosz na „śmieci” (pudełko, skarpeta) –
dziecko zbiera dowolną kartę, mówi co na niej jest, przechodzi z nią przez tunel i wrzuca
do kosza. Inna opcja to podniesienie karty wybranej przez nauczyciela powtórzenie
wyrazu, przejście przez tunel i wrzucenie do kosza.
Strona 49 z 74
(5) ➡ Zabawa KALAMBURY (7) ➡ przygotować:: karty obrazkowe
Uczeń losuje kartę i pokazuje ruchem co na niej jest. Reszta zgaduje co to jest.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.