Data lekcji: 04/11/2024
Grupa: Pick Up 3 PONIEDZIAŁEK 17.55 S
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Having Fun
PLAY GAMES, PLAY WITH TOYS, PLAY WITH LEGO BLOCKS, PLAY AN INSTRUMENT,
PLAY TENNIS, PLAY VOLLEYBALL
I can/ Can you? He can/ She can
Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty obrazkowe, karty wyrazowe, kilka kubeczków, czerwone i
zielone baloniki lub piłeczki, stolik
Projekt sensoryczny: Sensory Bag lub Sensory Bottle
Piosenki Hello/Goodbye: (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki o tematyce lekcji:
• https://youtu.be/6MBdTi3tYsk?si=ffaWb6EiTfVA4sPG
Czas: 90 minut
1. MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(12)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka: play games, play with toys, play with lego blocks, play an instrument,
play tennis, play volleyball, I can/ Can I?/ He can/ Can he? używając kart obrazkowych.
(13)Zabawa ”Dodaj i zapamiętaj”. Przygotować: karty obrazkowe
Dzieci mają swoje fiszki lub karty obrazkowe w rączkach. Ćwiczymy proste struktury „I like oranges,
itp” Uczeń zaczyna, inny dodaje powtarzając wszystko od początku. Nauczyciel mówi „sprawdzam” i
uczniowie rozkładają od nowa karty i mówią od początku wszystkie zdania. Trzeba zdobyć jak
najwięcej kart. Nauczyciel utrudnia. Uczniowie biorą z kupki fiszkę i układają zdania. Kto ma
najwięcej wygrywa.
Można losować 2 rzeczy i robić zdania.
(14)Zabawa „Move, move, move”. Przygotować: karty obrazkowe, kilka kubeczków
Dzieci siedzą w szeregu, naprzeciwko układamy w szeregu karty. Zależnie od tematyki, zadajemy
pytania np.Can you play an instrument? Uczeń na środku bierze kubeczki i stawiając je na
odpowiedniej karcie mówi całe zdanie I can … Dzieci siedzące mogą się przesuwać na krzesełkach w
prawo i osoba najbliżej prawej strony wychodzi na środek.
(15)Zabawa „Kolorowe piłeczki”. Przygotować: czerwone i zielone baloniki lub piłeczki
Rozdajemy baloniki (po dwa na każdego) – CZERWONE NIEPRAWDA, ZIELONE PRAWDA.
Pokazujemy kartę i mówimy , a dzieci pokazują czy dobrze mówimy. Jeśli się zgadza zielony balonik,
jeśli nie czerwony. Można grę zmodyfikować ustawiając dzieci z rzędzie i pokazując kartę prosząc
aby wrzucały odpowiednia piłeczkę/balonik do pudła lub przygotowanego kosza.
(16)Zabawa ”Missing card”. Przygotować: karty obrazkowe, stolik
Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie odwraca się
tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na pytanie What’s
missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy ćwiczenie z inną kartą ale w tym
samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów, to podczas ukrywania karty mieszamy
pozostałe tak, że zmieniają pozycję.
(17)„Global reading”. Przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słow