Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 27/01/2025

Grupa: Pick Up 3 PONIEDZIAŁEK 17.55 S

Lektor: Paulina Bobola

Temat lekcji: Winter Fun

Treść lekcji:

WHAT DO CHILDREN DO?
We make a snowman/ We go sledding and skiing and skating/
We throw snowballs/ We make snow-angels.
Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty wyrazowe, tekturowe pudełko z otworami na
woreczki, karty obrazkowe 2 zestawy, woreczki z piaskiem, opaski z papieru
Projekt sensoryczny: Winter Fun Ski Slope In The Box
Piosenki Hello/Goodbye: (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/FczqntFwb6k I’m A Little Snowman | Super Simple Songs | Winter Song For Kids
• https://youtu.be/tbbKjDjMDok Little Snowflake | Kids Songs | Super Simple Songs
Czas: 90 minut
1. MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty:What do children do?/ We make a snowman/ We
go sledding and skiing and skating/ We throw snowballs/ We make snow-angels.
(2) ➡ Zabawa CHANGING CORNERS (60) ➡ przygotować: karty obrazkowe 2 zestawy
Uczniowie dostają karty, po kilka różnych, ustawiają się we wszystkich kątach sali.
Nauczyciel stoi na środku sali i woła wyraz z karty a dzieci, które ją mają muszą sie
zamienić miejscami..
(3) ➡ Zabawa ZGADYWANKA IS IT…? (61) ➡ przygotować: małe karty z obrazkami,
opaski z papieru „Is it I can run?” Przykład CAN+Czynność

Demonstracja: Nauczyciel siedzi naprzeciwko dzieci. Zakłada papierową opaskę na
głowę i umieszcza w niej 1 obrazek nie patrząc.. Nauczyciel pyta dzieci: „Is it I can run?”
Dzieci odpowiadają tak albo nie aż nauczyciel trafi na odpowiednią czynność, wtedy
mówią „Yes” a lektor zmienia kartę. I tak kilka razy. Następnie dzielimy dzieci na pary i
powtarzamy sytuację: jedno dziecko ubiera opaskę i zamyka oczy (instruujemy po
angielsku „close your eyes”). Dziecko pyta: „Is it I can run?” Drugie dziecko odpowiada
„Yes”. I tak kilka razy. Następnie zamiana.
(4) ➡ Zabawa CHANTING (62) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel trzyma karty w ręce. Pokazuje kartę i mówi słowo lub zdanie, dzieci
powtarzają skandując, jednocześnie pokazując daną czynność.
Druga wersja to nauczyciel pyta: Where is (mała karta), dzieci szukają u siebie i sam
odpowiada It’s (next to)(duża karta) a dzieci układają swoje karty. Można zastosować
jeden przyimek do jednej małej karty, potem zmienić.
Strona 37 z 74
(5) ➡ Zabawa THROW A BEANBAG (24) ➡ przygotować: tekturowe pudełko z
otworami na woreczki (albo inne przedmioty, którymi dzieci będą rzucać), karty
obrazkowe, woreczki z piaskiem.
Karty układamy na kupce obrazkiem do dołu, dziecko podchodzi, losuje kartę, zadaje
pytanie np. What is it? What do you like? i odpowiada na nie pełnym zdaniem, następnie
bierze woreczek i rzuca nim starając się trafić do otworu w pudełku.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
2. WORKBOOK -(część II około 25 minut – przy stolikach)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z
uczniami po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać