Data lekcji: 15/11/2024
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 17:20 J
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Colorful toys
Treść lekcji:
Blue robot, yellow ball. Green dinosaur, red soldier, orange ball, pink doll, purple truck, brown teddy
bear, white pony
What is it? What colour is it? It’s a …
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: What is it? What colour is it? It’s a blue robot, yellow ball,
green dinosaur, red soldier, orange ball, pink doll, purple truck, brown teddy bear, white pony
używając kart obrazkowych.
(2) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe, tablica, markery
Uczeń losuje kartę i rysuje dany przedmiot. Reszta zgaduje co to jest.
(3) Zabawa „Put the cards in order”. Przygotować: duże karty obrazkowe, małe karty (zestaw dla
każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowo (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a uczniowie
układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel odwraca karty na
tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik może podejść i sprawdzić.
Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem i dyktować kolejność.
(4) Zabawa „Pan mądrala”. Przygotować: małe karty w worku, duże karty rozłożone po sali, stworka
wiedzy – pan mądrala (z pudła z wyciętą dziurą).
Każde dziecko losuje z magicznego woreczka karteczkę małym obrazkiem, który znajduje się
również na flashcards. Zadanie polega na tym, aby połączyć w pary obrazek wylosowany z woreczka
z tym na karcie, która znajduje się gdzieś w sali (na tablicy, szafce, stoliku, itp). Dziecko, które
odnajdzie kartę musi podać co się na niej znajduje, np. kolor pink. Jeśli prawidłowo odgadnie nazwę
rzeczy z flasha, to wylosowany obrazek wrzuca do paszczy stworka wiedzy (moje dzieciaki nazwały
go Panem Mądralą ponieważ trafiają do niego tylko obrazki z poznanymi przez dzieci słowami).
(5) Zabawa „Can I sit down?”. Przygotować: karty obrazkowe, krzesełka (tyle ile dzieci) w szeregu
Lektor stoi tyłem do dzieci, trzyma w górze plik kart obrazkami do dzieci (sam ich nie widzi), dzieci
stoją przy krzesełkach. Lektor zadaje pytanie i pokazuje kartę, np. przy kartach rodziny pyta “Is she
your sister?” a dzieci odpowiadają. Jeśli karta nie zgadza się z pytaniem, dzieci mówią “No, she isn’t”
a lektor pokazuje kolejną kartę, jeśli się zgadza to mówią “yes, she is” i zanim lektor się odwróci,,
muszą usiąść na krzesełkach. Jeśli ktoś nie zdąży, zamienia się miejscami z nauczycielem. Dla
ułatwienia możemy zadawać pytanie typu “Is it …”.
(6) „Global reading”. Przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe. Prezentacja słów na kartach
podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy
słowa do obrazków.