Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 24/01/2025

Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 17:20 J

Lektor: Paulina Bobola

Temat lekcji: Revision 4

Treść lekcji:

FUNNY MONSTERS
COLOURFUL CLOTHES SHOP
APPEARANCE
Rekwizyty dla 8 uczniów: małpka Picko, karty obrazkowe, karty wyrazowe, chusta animacyjna,
piłeczka, karty z przedmiotami do kupienia, karty z liczbami lub coś co zastąpi pieniądze (guziki,
magnesy itp.)
Projekt sensoryczny: Toy Town
Piosenki Hello/Goodbye: (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• Wybrane piosenki z poprzednich zajęć
Czas: 90 minut
1. MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Zabawa FALSE/TRUE (55) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Na tablicy rysujemy zielonego ptaszka, – fiszkę (v) i czerwony krzyżyk (x) i pionowa kreskę
między nimi. Nauczyciel pokazuje obrazek i mówi wyraz, jeśli się zgadza z obrazkiem, dzieci
idą na stronę tablicy z fiszką, jeśli się nie zgadza, idą na stronę false.
(2) ➡ Zabawa CHUSTA ANIMACYJNA (56) ➡ przygotować: karty obrazkowe, chusta
animacyjna, piłeczka
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i
mówi słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka “faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka
“wylatuje” z chusty.
(3) ➡ Zabawa SHOPPING (57) ➡ przygotować: karty z przedmiotami do kupienia, karty z
liczbami lub coś co zastąpi pieniądze (guziki, magnesy itp.)
Wybieramy sprzedawcę, który rozkłada karty z “towarami” obok siebie, na każdej karcie
jest karta z ceną. Dzieci ustawiają się w kolejkę, dostają “pieniądze” w takiej samej ilości,
podchodzą i mówią:A T-shirt, please/ It’s 4/ Here you are/ Thank you. Starsze dzieci mogą
budować całe wypowiedzi: What would you like?/ I’d like …? itd.
(4) ➡ Zabawa WHERE IS … ? (58) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Uczniowie siedzą w szeregu, każde ma kartę w rękach, naprzeciwko jest ustawione krzesło.
Nauczyciel pyta “ where is …” i uczeń z ta kartą ma podbiec i położyć kartę na krześle,
nauczyciel w trakcie próbuje złapać dziecko (lub udaje).
Strona 35 z 74
(5) ➡ Zabawa WHAT DO YOU NEED? (59) ➡ przygotować: karty obrazkowe, opaska
Karty zawieszamy dookoła sali, pod każdą kartą staje jeden uczeń. Wybrany uczeń zakrywa
oczy opaską. Dzieci chórem pytają go: What do you need? a on odpowiada “I need …” i
wymienia jedną z kart. Dziecko, które pod nią stoi, siada a reszta pyta dalej. Uczeń, który
zostanie, wygrywa i ubiera opaskę.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę wyrazową,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
2. WORKBOOK -(część II około 25 minut – przy stolikach)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami
po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane