Data lekcji: 21/02/2025
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: Valentines
„I love you! I love my family!
Who is it? It’s mommy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa”.
6) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Wprowadzamy nowe słowa i zwroty i powtarzamy już znane: „I love you! I love my family! Who’s
this? It’s mommy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa”. Nauczyciel pyta małpkę Picko a
następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a
potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci
początkowo nie wiedzą co mają robić.
7) Zabawa „Magic box”. Przygotować: małe zalaminowane karty obrazkowe, pudełko,
piasek. Pudełko z piaskiem lub kaszą, ziarnami i w środku obrazki zalaminowane lub
przedmioty. Jedno dziecko po kolei wyjmuje obrazek i nazywa jedzenie, które widzi,
wszystkie dzieci powtarzają i mówią, angażujemy zmysły i język angielski.
8) Zabawa ”Loud – quiet”. przygotować: karty obrazkowe
Karty obrazkowe leżą na ziemi, nauczyciel pokazuje obrazek i mówi cichutko, dzieci mają
powtórzyć głośno i odwrotnie, jeśli nauczyciel mówi głośno, dzieci powtarzają cicho. Z czasem
zwiększamy tempo mówionych i pokazywanych wyrazów.
9) Zabawa „Helicopter”. Przygotować: krzesło obrotowe.
Uczniowie stoją w kółku trzymając karty wyciągnięte w ręce. Jeden uczeń siedzi na krześle w
środku, powoli się obraca dotykając kolejnych kart i nazywając je. Możemy zwiększać prędkość
obracania. Dobre przy wprowadzaniu słownictwa.
10) Zabawa „Who has it?” Przygotować: karty obrazkowe, po kilka na ucznia.
Rozdajemy karty obrazkowe po kilka na ucznia. Nauczyciel mówi słowo, zadaniem ucznia jest
wstać, powtórzyć słowo (albo całe zdanie z tym słowem podane przez nauczyciela lub
wymyślone przez ucznia, może być łatwe np. This is) i wykonać polecenie podane przez
nauczyciela np. Clap your hands. Zabawa trwa do momentu wywołania wszystkich kart.
11)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału –
pokazujemy kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa,
i dopasowujemy razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz
przeczytać słowa.