Data lekcji: 28/02/2025
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 16. Christmas
IN/ON/UNDER/IN FRONT OF/ SANTA CLAUS & A CHRISTMAS TREE
There are baubles on the Christmas Tree. There are presents under the Christmas Tree.
Santa Claus is in his sleigh. Reindeer Rudolf is in front of the sleigh.
I wish you a merry Christmas!
➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: in/on/under/in front of/ There are baubles on the
Christmas Tree/ There are presents under the Christmas Tree/ Santa Claus is in his sleigh/
Reindeer Rudolph is in front of the sleigh. I wish you a merry Christmas! – używając kart
obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa PUT IT THERE (52) ➡ przygotować: zestaw małych kart dla każdego ucznia,
pudełko (jedno dla wszystkich albo dla każdego)
Nauczyciel mówi zdanie, gdzie znajduje się dana karta np. In/on/under the box a uczniowie
mają za zadanie znaleźć w swoich kartach tą kartę i położyć ją w odpowiednim miejscu w
stosunku do pudełka.
(3) ➡ Zabawa WHERE IS/WHERE ARE II (53) ➡ przygotować: karty obrazkowe małe, po
kilka sztuk z jednym obrazkiem.
Karty ułożone są na środku rzędami takie same, dzieci kolejno biorą jeden obrazek i
układają w jakimś miejscu sali np. obok krzesła, na krześle, pod krzesłem, grupa pyta Where
is …? a uczeń odpowiada zależnie gdzie położył kartę.
(4) ➡ Zabawa WHERE IS – PAIRS II (54) ➡ przygotować: karty obrazkowe duże, mogą być z
pomieszczeniami albo miejscami, dla dzieci zestaw małych kart dla każdego.
Dzieci siedzą w kółku, mają w rękach małe karty ułożone w wachlarz. Nauczyciel kładzie
dużą kartę na środku i mówi: The (przedmiot z małej karty)… is (next to) the (duża karta).
Zmieniamy przyimki, duże i małe karty aż dzieci położą wszystkie swoje małe karty.
Strona 32 z 74
Druga wersja to nauczyciel pyta: Where is (mała karta), dzieci szukają u siebie i sam
odpowiada It’s (next to)(duża karta) a dzieci układają swoje karty. Można zastosować jeden
przyimek do jednej małej karty, potem zmienić.
(5) ➡ Zabawa GŁUCHY TELEFON (27) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Na ścianę/do tablicy przyczepiamy flashcards lub word cards (można też oczywiście położyć
karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza osoba z linii
wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie koleżance/koledze i tak
dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do odpowiedniej karty i
wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy
słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
2. WORKBOOK -(część II około 25 minut – przy stolikach)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami
po angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka.