Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 31/01/2025

Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 18. Winter Fun

Treść lekcji:

WHAT DO CHILDREN DO?
We make a snowman/ We go sledding and skiing and skating/
We throw snowballs/ We make snow-angels.

➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty:What do children do?/ We make a snowman/ We
go sledding and skiing and skating/ We throw snowballs/ We make snow-angels.
(2) ➡ Zabawa CHANGING CORNERS (60) ➡ przygotować: karty obrazkowe 2 zestawy
Uczniowie dostają karty, po kilka różnych, ustawiają się we wszystkich kątach sali.
Nauczyciel stoi na rodku sali i woła wyraz z karty a dzieci, które ją mają muszą sie
zamienić miejscami..
(3) ➡ Zabawa ZGADYWANKA IS IT…? (61) ➡ przygotować: małe karty z obrazkami,
opaski z papieru „Is it I can run?” Przykład CAN+Czynność

Demonstracja: Nauczyciel siedzi naprzeciwko dzieci. Zakłada papierową opaskę na
głowę i umieszcza w niej 1 obrazek nie patrząc.. Nauczyciel pyta dzieci: „Is it I can run?”
Dzieci odpowiadają tak albo nie aż nauczyciel tra na odpowiednią czynność, wtedy
mówią „Yes” a lektor zmienia kartę. I tak kilka razy. Następnie dzielimy dzieci na pary i
powtarzamy sytuację: jedno dziecko ubiera opaskę i zamyka oczy (instruujemy po
angielsku „close your eyes”). Dziecko pyta: „Is it I can run?” Drugie dziecko odpowiada
„Yes”. I tak kilka razy. Następnie zamiana.
(4) ➡ Zabawa CHANTING (62) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel trzyma karty w ręce. Pokazuje kartę i mówi słowo lub zdanie, dzieci
powtarzają skandując, jednocześnie pokazując daną czynność.
Druga wersja to nauczyciel pyta: Where is (mała karta), dzieci szukają u siebie i sam
odpowiada It’s (next to)(duża karta) a dzieci układają swoje karty. Można zastosować
jeden przyimek do jednej małej karty, potem zmienić.
Strona 37 z 74
(5) ➡ Zabawa THROW A BEANBAG (24) ➡ przygotować: tekturowe pudełko z
otworami na woreczki (albo inne przedmioty, którymi dzieci będą rzucać), karty
obrazkowe, woreczki z piaskiem.
Karty układamy na kupce obrazkiem do dołu, dziecko podchodzi, losuje kartę, zadaje
pytanie np. What is it? What do you like? i odpowiada na nie pełnym zdaniem, następnie
bierze woreczek i rzuca nim starając się trać do otworu w pudełku.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.