Data lekcji: 06/12/2024
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 13. Funny Monsters
Head: ears, Face: eyes, nose, mouth, body, hair, arms – hands, legs – feet
How many … has it got? It’s got …
I’ve got/He’s got/She’s got
MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(6) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: head: ears, face: eyes, nose, mouth, body, hair, arms – hands,
legs – feet, How many … has it got? It’s got …I’ve got/He’s got/She’s got
używając kart obrazkowych.
(7) Zabawa „Łapki”. Przygotować: karty obrazkowe, łapki na muchy
Nauczyciel rozkłada karty na macie. Kady ucze ma swoj łapk i musi klepną obrazek, który
powie nauczyciel lub inny uczeń – w parach też.
(8) Zabawa „Body”.
Zabaw mona przeprowadzi, gdy dzieci znaj czci ciała. Dzieci dobieraj si parami. Nauczyciel
wydaje komendy, a dzieci dotykaj si dan czci ciała np. Shoulder to shoulder, knee to knee,
head to head itp. albo jeśli nie są chętne do pracy w parach to dotykają swoich część ciala
wymienianych przez nauczyciela.
(9) Zabawa „What’s missing”. Przygotować: karty obrazkowe
Nauczyciel rysuje na tablicy kilka twarzy. Dzieci musz powiedzie, czego brakuje na rysunkach np.
twarz nie ma nosa.
(10)Zabawa „Missing card”. Przygotować: karty obrazkowe, stolik
Układamy karty na stoliku (6-8), uczeń podchodzi i nazywa wszystkie karty, następnie odwraca się
tyłem a nauczyciel zabiera jedną kartę. Zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na pytanie What’s
missing? Jeśli odpowie prawidłowo, siada, jeśli nie powtarzamy ćwiczenie z inną kartą ale w tym
samym układzie kart. Jeśli jest to za łatwe dla uczniów, to podczas ukrywania karty mieszamy
pozostałe tak, że zmieniają pozycję.
(11)„Global reading”. Przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo.
Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.
2. WORKBOOK (część II około 25 minut – przy stolikach)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane słówka.