Data lekcji: 06/06/2025
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 33. Summer
Weather: It is sunny and warm
Activities: We play outside, swim in the pool, go rollerblading and ride a bike.
Clothes: We wear sandals, flip-flops, a hat, dress, t-shirt and shorts
MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: Weather: It is sunny and warm/ Activities: We play
outside, swim in the pool, go rollerblading and ride a bike/ Clothes: We wear sandals,
flip-flops, a hat, dress, t-shirt and shorts – używając kart obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa BOWLING (93) ➡ przygotować: karty obrazkowe, piłka
Ustawiamy karty oparte o ścianę lub papierowe kubki. Dzieci kolejno rzucają piłką i
starają się trafić w kartę, mówiąc jej nazwę.
(3) ➡ Zabawa BALLOONS (94) ➡ przygotować: balony, karty obrazkowe
Ustawiamy dzieci w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Każde dziecko trzyma kartę
obrazkową i używa jej do podbijania balonu. Zadaniem grupy jest tak odbijać balonik,
żeby „przeprowadzić” go z początku sali na jej koniec – dziecko pierwsze z pierwszego
rzędu odbija do pierwszego dziecka z rzędu drugiego, potem drugie dziecko w rzędzie
pierwszym, drugie w drugim itd. Oczywiście za każdym razem kiedy ktoś podbija
balonik, głośno mówi nazwę swojej karty. Potem następuje przetasowanie, a balon
wraca na początek sali.
(4) ➡ Zabawa WHERE IS SARA? (95) ➡ przygotować: karty obrazkowe umieszczone
na ścianie w różnych częściach sali.
Dzieci ustawiają się w szeregu, mogą siedzieć. Nauczyciel mówi do pierwszego dziecka:
Go to …, gdy uczeń podejdzie, reszta dzieci pyta Where is (imię dziecka)? a kolejny
uczeń odpowiada He/she is next to …. Następnie ten uczeń jest poproszony o podejście
do kolejnej karty.
Strona 67 z 74
(5) ➡ Zabawa WHERE DO YOU WANT TO GO? (96) ➡ przygotować: karty obrazkowe,
Karty układamy na krzesłach, dwoje dzieci staje naprzeciw, zakładamy im opaski. Reszta
grupy pyta: Where do you want to go? a uczniowie odpowiadają: I want to go to … i idą
w kierunku krzesełka na którym jest ich karta i siadają, karty możemy zamienić. Gdy
dochodzą, zdejmują opaski i sprawdzają, czy dobrze wybrali.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.