Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 09/05/2025

Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 29. Daily Routine

Treść lekcji:

WAKE UP, HAVE BREAKFAST, GO TO PRESCHOOL,
PLAY WITH FRIENDS, LEARN, HAVE DINNER, GO HOME.

MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: wake up, have breakfast, go to preschool
(zerówka), play with friends, learn, have dinner, go home – używając kart obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa LOUD – QUIET (49) ➡ przygotować: karty obrazkowe.
Karty obrazkowe leżą na ziemi, nauczyciel pokazuje obrazek i mówi cichutko, dzieci
mają powtórzyć głośno i odwrotnie, jeśli nauczyciel mówi głośno, dzieci powtarzają
cicho. Z czasem zwiększamy tempo mówionych i pokazywanych wyrazów.
(3) ➡ Zabawa TEST YOUR MEMORY II (86) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty z
wyrazami dla każdego ucznia, minutnik.
Układamy kilka kart na stole (4 – 8). Dzieci mają 30-40 sekund na zapamiętanie kart,
możemy puścić minutnik. Po upływie tego czasu zbieramy karty a dzieci mają za
zadanie ułożyć karty z napisami w tej samej kolejności.
(4) ➡ Zabawa HAMMER GAME (50) ➡ przygotować: karty obrazkowe, młotek pluszowy
lub dmuchany
Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy,
najlepiej piszczący. Każde dziecko trzyma przypięty z przodu obrazek.
Nauczyciel stoi z boku i czyta pierwsze słówko z obrazka któregoś z dzieci. Dziecko
które jest w środku ma za zadanie uderzyć młotkiem ten obrazek który usłyszy.
(5) ➡ Zabawa OVER AND UNDER (87) ➡ przygotować: karty obrazkowe, krzesełka
Dzieci siedzą w rzędzie jedno za drugim na krzesłach, nauczyciel podaje kartę mówiąc
zdanie np. What would you like? a dziecko odpowiada I’d like a sandwich (jeśli to karta z
Strona 59 z 74
kanapką) albo coś prostszego What is it? It’s a sandwich i podaje kartę nad głową do
następnego ucznia pytając go, drugie dziecko odpowiada i podaje kartę dalej, aż do
skończenia kart.
Następnie ta sama gra, tylko dzieci podają kartę pod krzesłem.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.