Data lekcji: 25/04/2025
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 28. Spring
IN THE GARDEN: LADYBUG, BUTTERFLY, BUMBLEBEE, FLOWERS, GRASS, TREE.
Where is the ladybug? The ladybug is under the tree.
The butterfly is on the flower. The bumblebee is in the garden.
MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(1) ➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: Where is the ladybug? In the garden: ladybug,
butterfly, bumblebee, flowers, grass, tree. The butterfly is on the flower./ The ladybug is
under the tree./ The bumblebee is in the garden – używając kart obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa CHANGING CORNERS (60) ➡ przygotować: karty obrazkowe 2 zestawy
Uczniowie dostają karty, po kilka różnych, ustawiają się we wszystkich kątach sali.
Nauczyciel stoi na środku sali i woła wyraz z karty a dzieci, które ją mają muszą sie
zamienić miejscami..
(3) ➡ Zabawa WHO HAS IT? (83) ➡ przygotować: karty obrazkowe.
Rozdajemy karty obrazkowe po kilka na ucznia. Nauczyciel mówi słowo, zadaniem
ucznia jest wstać, powtórzyć słowo (albo całe zdanie z tym słowem podane przez
nauczyciela lub wymyślone przez ucznia,może być łatwe np. This is) i wykonać
polecenie podane przez nauczyciela np. Clap your hands. Zabawa trwa do momentu
wywołania wszystkich kart.
(4) ➡ Zabawa SHOW ME A PICTURE (84) ➡ przygotować: karty obrazkowe.
Dajemy uczniom zestaw kart (różne karty) i mówimy zdania oznajmujące i przeczące
wymieniając karty np. I like … /I don’t like … . Zadaniem uczniów jest coś zrobić jak
usłyszą zdanie oznajmujące z ich słowem np. wstać i podskoczyć, rzucić swoje słowo na
stos na środku albo powiedzieć Yes, I do. Na zdania przeczące nie reagują. jeśli się
pomylą, odpadają.
(5) ➡ Zabawa CUP PHONE (85) ➡ przygotować: karty obrazkowe, dwa papierowe
kubki połączone sznurkiem jako telefon.