Data lekcji: 13/12/2024
Grupa: Pick Up 3 PIĄTEK 16:30 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 14. Colorful Clothes Shop
Jeans, dress, t-shirt, skirt, shoes, shorts, socks, blouse, jacket
What would you like?
I’d like blue jeans, please.
MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(12)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: Jeans, dress, t-shirt, skirt, shoes, shorts, socks, blouse,
jacket. What would you like?/I’d like blue jeans, please – używając kart obrazkowych.
(13)Zabawa „Grab a chair”. Przygotować: krzesła/pufy/poduszki
Dzieci ustawiaj krzesła/pufy/ poduszki w kole (o jedno mniej ni uczniów). Chodz dokoła, a
nauczyciel wymienia wyrazy z okrelonej kategorii np. kolory, ubrania itp. Jak tylko usłysz wyraz,
który nie pasuje, siadaj na krzesłach. Osoba, dla której zabraknie – odpada.
(14)Zabawa „Tunnel communication”. Przygotować: tunel, karty obrazkowe.
Dzieci ustawione przed tunelem w kolejce. Jedna osoba na końcu tunelu zadaje pytanie pokazując
kartę, jeśli odpowiedź jest dobra, dziecko przechodzi. Następnie ten, kto przeszedł zadaje pytanie
osobie na końcu tunelu.
(15)Zabawa „Supermarket”. Przygotować: karty obrazkowe produktów spożywczych albo ubrań i karty
z liczbami.
Lektor jest sprzedawcą, ma przed sobą na stoliku albo podłodze wyłożone karty, uczniowie kolejno
podchodzą i pytają o coś, co jest na stole np. “Do you have … / I’d like …”, lektor podaje mówiąc “Here
you are”. Następnie uczeń pyta “How much is it?” a lektor odpowiada podając kwotę z karty i podając
kartę uczniowi, który wraca na miejsce z dwoma kartami. Na końcu można dodatkowo poprosić
dzieci, żeby podały co kupiły np. “I’ve got apples for 15 euros/dollars/zlotys”
(16)Zabawa „I went shopping and I got”. Przygotować: karty obrazkowe
Uczeń mówi, co kupił, drugie dziecko musi powtórzyć, co kupił poprzedni uczeń i dołożyć swoja
rzecz. W opcji łatwiejszej mówiąc dokładamy swój obrazek. Dobre do powtórek.
(17)„Global reading”. Przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo.
Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.