Data lekcji: 20/03/2025
Grupa: Pick Up 3 CZWARTEK 17:25 S
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Shooping Food
BREAD, BUTTER, MILK, CHEESE, HAM, HONEY, SUGAR, FLOUR
How much is it?/ I’d like … please/ It’s …/ Here you are
➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: bread, butter, milk, cheese, ham, honey, sugar,
flour. How much is it?/ I’d like … please./ It’s …/ Here you are – używając kart
obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa SUPERMARKET (47) ➡ przygotować: karty obrazkowe produktów
spożywczych i karty z liczbami.
Lektor jest sprzedawcą, ma przed sobą na stoliku albo podłodze wyłożone karty,
uczniowie kolejno podchodzą i pytają o coś, co jest na stole np. “Do you have … / I’d
like …”, lektor podaje mówiąc “Here you are”. Następnie uczeń pyta “How much is it?” a
lektor odpowiada podając kwotę z karty i podając kartę uczniowi, który wraca na
miejsce z dwoma kartami. Na końcu można dodatkowo poprosić dzieci, żeby podały co
kupiły np. “I’ve got apples for 15 euros/dollars/zlotys”
(3) ➡ Zabawa PEEK-A-BOO (70) ➡ przygotować: karty z jedzeniem i jedną albo dwie
inne, niepasujące karty.
Nauczyciel trzyma kartę przed sobą i mówi: What do you want? dzieci odpowiadają: I
want spaghetti (to co na karcie), gdy nauczyciel zasłoni kartą twarz, dzieci podchodzą,
gdy odsłania muszą stanąć, po każdym powtórzeniu pytania nauczyciel zmienia
obrazek. Gdy pokaże np. kota i zapyta: What do you want to eat? dzieci uciekają,
nauczyciel je goni.
(4) ➡ Zabawa TUNNEL-WELL (71) ➡ przygotować: tunel i karty obrazkowe.
Studnia, w której znikają karty – dzieci wybierają sobie karty ze stosu i mówiąc, co to jest
wrzucają je do studni.
(5) ➡ Zabawa IT’S IN … .WHAT IS IT? (72) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Strona 45 z 74
Karty układamy na sali pod, obok i na ławkach, krzesłach, szafkach. Mówimy: It’s … i
podajemy położenie karty a uczeń ma ją znaleźć i odpowiedzieć na pytanie: What is it?